Pagina 1 van 2
Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 12:52
door GiuliaCorse
Wilde gisteren wegrijden en toen "klang".
En de 75 wilde net meer voor-of achteruit, kijk ik onder de auto, zie ik een steekas los hangen.
Vandaag haar even op de brug geduwd, wat blijkt er zijn 5 van de 6 bouten afgebroken waarmee de kooi aan de flens van de bak vast zit, ook even aan de andere kant gevoeld en deze bouten komen ook los.

De bak is sinds kort een TS bak op de steekassen van een V6, betekend dus dat deze bouten M8 metrisch fijn zijn ipv (zoals bij de V6) M10 metrisch fijn, de gaten in de aandrijfas kooi zijn dus wel 10mm.
Hoe los ik dit op.
Ben ondertussen bij de onderdelenagrarier geweest om nieuwe M8 bouten te bestellen en te vragen of er bussen zijn zoals je een kraag op een bout hebt om het gat op te vullen van 10 naar 8 mm.
Maar ik ben vast niet de enige die een TS bak onder zijn V6 heb gehangen.
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 14:32
door Giulia2000TS
Bijzonder dat dit nou net gebeurt bij het wegrijden en niet op de snelweg bij 200 per uur... Bijzonder gelukkig dus...

RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 14:36
door jan 75
kun je geen m10 bouten naar m8 tappen, met behoud van de "vulling"
Re: RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 14:44
door GiuliaCorse
Bijzonder dat dit nou net gebeurt bij het wegrijden en niet op de snelweg bij 200 per uur... Bijzonder gelukkig dus...

Ik was eigenlijk al weggereden stopte schakelde in achteruit (vergeten de poort te controleren) en toen klang. Dus was een bijzondere lastwissel had bij een continu belasting waarschijnlijk niet gebeurd.
@Jan kan wellicht wel maar even een 8.8 bout M10 bout omtappen naar M8 metrisch fijn is niet fijn

RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 14:56
door jan 75
sorry, had even over dat metrische heengelezen.

Re: RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 15:02
door yuri 75 V6
Bijzonder dat dit nou net gebeurt bij het wegrijden en niet op de snelweg bij 200 per uur... Bijzonder gelukkig dus...

Ik was eigenlijk al weggereden stopte schakelde in achteruit (vergeten de poort te controleren) en toen klang. Dus was een bijzondere lastwissel had bij een continu belasting waarschijnlijk niet gebeurd.
@Jan kan wellicht wel maar even een 8.8 bout M10 bout omtappen naar M8 metrisch fijn is niet fijn

Hoort toch ook 10.9 of nog beter te zijn...? Of vergis ik me?
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 15:16
door GiuliaCorse
Kan best weet het eigenlijk niet.heb nu om 12.nog wat gevraagd.
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 15:37
door Dennis de Rooy
Dus je hebt een TS bak onder een V6 gehangen? Of heb je alleen V6 steekassen gemonteerd? Ik word niet wijs uit je verhaal wat je nu de configuratie is. Bouten opnieuw tappen is niet echt handig natuurlijk (12 x metrisch fijn tappen is een hel) en daarnaast is een van de bouten vervangen in de toekomst ook niet echt plug&play.
Dus..... vertel eens wat er precies vervangen is.
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 15:51
door frankalfa
Is een 75 2.5 v6, geen 3.0. Heeft de bak van een ts eronder, met als ik het goed heb de ts steekassen,toch Martin?
Ff over de oorzaak,kan het niet zo zijn dan monteuremans ze niet goed heeft aangetrokken,ik heb nl in mn jeudig enthousiasme eenzelfde truukje gehad met mn eerste giulietta destijds,alleen dan in een 'volle bak achteruit,snok in 1, en,achterwaarts rijdend, weer vol t gas erop'actie, dát ging niet...

Remschijf pleurde op straat zelfs...
Ik had toen net remmerij etc eronderuit gehad en denk tot op de dag van vandaag dat ik toen vergeten ben de bouten stevig aan te trekken...
Grtz,fRank
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 15:54
door yuri 75 V6
Ik kan het op het plaatje niet helemaal goed zien, maar het lijkt erop dat er toch echt een separate 'kooi' tussen de flens op de bak en de aandrijfas zit

3.0/turbo-spec aandrijfassen... Anders snap ik ook de M10 gaten niet (alle TS-spec is toch M8??)
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 16:08
door GiuliaCorse
TS bak V6 steekassen.
vandaar de kooi, die er bij een TS blijkbaar niet is, hier zitten ook de 10mm gaten.
fRank ik weet niet of hij de bouten vergeten heeft na te trekken maar heb er ondertussen al een paar honderd km mee gereden, ik denk dus dat het geheel los is gekomen en daarna gebroken door de speling van de M8 bouten in de 10mm gaten.
RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 16:13
door yuri 75 V6
Dat is toch een curieuze constructie. Aan de wielnaafkant zit dus ook M8 in een M10 gat
Indien ja: wat let je om TS aandrijfassen te monteren? Dat is makkelijk en afdoende.
Re: RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 16:19
door Maurizio
Dat is toch een curieuze constructie. Aan de wielnaafkant zit dus ook M8 in een M10 gat
Indien ja: wat let je om TS aandrijfassen te monteren? Dat is makkelijk en afdoende.
Waarschijnlijk zit aan wielzijde wel M10

Bouten hebben waarschijnlijk niet goed genoeg vastgezeten en daarbij komt ook nog dat met een M10 zet je klemkracht als een M8.
Door de speling van bout M8 in gat M10, als hij eenmaal slipt is het ook meteen......knap
Re: RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 16:20
door GiuliaCorse
Dat is toch een curieuze constructie. Aan de wielnaafkant zit dus ook M8 in een M10 gat

Nee aan de wielnaafkant is niets varanderd dit is nog mn gewone V6 flens, naaf ect
Waarschijnlijk zit aan wielzijde wel M10

idd
Indien ja: wat let je om TS aandrijfassen te monteren? Dat is makkelijk en afdoende.
Nee dus, TS assen is dus niet mogelijk omdat ik dan met M10 door het 8mm gat moet (boortje van 10 mm door de flens van de TS aandrijfas zou kunnen natuurlijk) maar ik heb ook geen TS assen liggen.
Re: RE: Klang???
Geplaatst: di sep 25, 2007 16:23
door frankalfa
......maar ik heb ook geen TS assen liggen.
Maar ik wel....
Grtz,fRank