DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Voorruit 75

do sep 20, 2007 08:39

FF een vraagje mbt plaatsen voorruit 75. Is al genoeg over gepost maar er is een dingetje waar ik geen duidelijkheid over krijg.
Er zit in de raamsponning ook nog een soort van geribbeld rubber geplakt. Haaks op vlak van de ruit zeg maar.
Volgens mij is dit bedoeld om het T vormige sierrubber beter op z'n plek te houden.
Nu is de raamsponning van mijn 75 helemaal kaal dus dat geribbelde rubber ontbreekt. Ik heb het niet meer ook (kwam er niet heel uit)
Kan je de ruit en sierrubber monteren zonder de geribbelde strip of gaat dat problemen geven? En als die geribbelde strip er weer in moet, is er nog ergens een nieuwe te koop?

BvD,
DJ

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Voorruit 75

do sep 20, 2007 09:11

Die geribbelde rubber sluit netjes over de sponning af in de rondingen naar a-stijlen en dak.
Tis meer als afwerking denk ik :?

Hij zit ook alleen tegen de opstaande rand van de sponning (bovenkant en zijkanten).

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Voorruit 75

do sep 20, 2007 13:19

Die geribbelde rubber sluit netjes over de sponning af in de rondingen naar a-stijlen en dak.
Tis meer als afwerking denk ik :?

Hij zit ook alleen tegen de opstaande rand van de sponning (bovenkant en zijkanten).
Ik vrees ook dat de ribbel strip er niet voor de lol zit en monteer liever de ruit met deze ribbelstrip.
Maar waar te kopen? De glasboeren die ik heb gebeld begrepen niet wat ik bedoelde.

Trouwens wel een glasboer gesproken die voor E80 ex btw ex kit en rubber een nieuwe imitatievoorruit thuis bezorgd!!

Mzzl,
DJ

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 20, 2007 14:26

Mij lijkt wel dat je de ruit zonder kunt monteren.
Puur op afwerking kun je ook een mooi kitnaadje langs de afwerkrubber trekken !

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do sep 20, 2007 23:49

Geen forumbewoners in de plaatwerk/spuit/ramen bussines die hier een professionele mening over hebben?

BvD,
DJ

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 21, 2007 17:12

De rubberset rondom is gewoon verkrijgbaar via glasgarage's , prijs 20,00 excl.
De lijsten voor de 75 zijn gelijk aan die van de 33!
Rubber komt van de rol aan de meter!

Saluti

Een kitnaad zou geen probleem moeten zijn :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 21, 2007 17:29

Klopt, ik had destijds bij mn 75 carbs die losse pees weggekieperd en wel een nwe rubberstrip gekocht. Toen de glaszettert kwam om de ruit terug te plaatsen ontdekte hij dit en heeft de rubber strip in een onzichtbaar randje ruitenkit gelegd>zit sinds 97 oid er prima op, enkel de strip ligt iets dieper dan normaal.
Btw DJ, pbtje over de ruit! :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 21, 2007 18:51

Saluti

Dat sierrubber het ik no problem. Wel eens gratis van een medeforummer gehad bij een partijtje onderdelen.
Als ik je goed begrijp levert de glasgarage wel die platte strook ribbelrubber?
Zal ze eens bellen dan.

Mzzl,
DJ

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 21, 2007 23:15

dat ribbelrubber moet je weglaten, heeft geen enkele nut, en bovendien gaat het in de hoeken 99 van de 100 keer openstaan

en haal een imitatierubberlijstje, die is soepeler en iets breder, dus werkt beter af
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 21, 2007 23:34

dat ribbelrubber moet je weglaten, heeft geen enkele nut, en bovendien gaat het in de hoeken 99 van de 100 keer openstaan

en haal een imitatierubberlijstje, die is soepeler en iets breder, dus werkt beter af
OK, nou weglaten is goedkoper en makkelijker. En jij heb plenty ervaring met deze zaken als ik het goed heb dus dan gaan we ook geen moeite doen om dat ribbelrubber te scoren.

Thx,
DJ

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 22, 2007 12:24

Ik zei het toch al :lol:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za sep 22, 2007 12:41

Ik zei het toch al :lol:
Sorry niet goed begrepen. En zonder jou kennis in twijfel te willen trekken denk ik dat graffiaturo meer "hands on ervaring" heeft met 75 voorruiten.
En ik was nog wel blij dat ik originele sierrubberrs had. Zijn imitatie beter.......

Mzzl,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di okt 09, 2007 12:57

Saluti

Ben bij 2 grote auto glasboeren (glasgarage (klein vestiging), carglass) geweest en die hebben alle twee hetzelfde op de rol voor universeel gebruik: een h profiel dat je eigenlijk moet monteren op de ruit voor je die erin zet. Erna word heel lastig cq onmogelijk.
Ik zoek dus nog steeds een T profiel rubber dat wat breder is dan origineel. Iemand nog suggesties waar te kopen?
Of bedoelden jullie dat h profiel? Ik nl eigenlijk iets wat ik achteraf makkelijk kan monteren. Een T profiel dus.

Gr,
DJ

NB heb overigens ontdekt dat m'n 75v6 die nog ergens in een hoek staat weg te kwijnen onder een hoes ook bredere blijkbaar niet originele sierrubbers om de ruiten heeft. Maar die heb ik er zelf niet opgezet dus waar ze vandaan komen?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo dec 23, 2007 16:55

Ondertussen heb ik na 6 zaken af te zijn geweest een stukje bruikbaar T profiel rubber gescoord dat breder is dan origineel. Nog gratis ook want was reststukje. (bedankt glasgarage in Delft )
De voorruit ligt er nu netjes bij. Nu de achterruit nog, het reststuk was namelijk te kort om de voor en achterruit te doen.
Probleem is dat ik de zaak waar ik het resstuk heb gehad wel hetzelfde kan bestellen maar dan wel een hele rol van 30mtr. Beetje overdreven en een beetje duur. Zelf gebruiken ze het spul namelijk nauwelijks meer.
Ik zoek dus nog steeds een stuk T profielrubber om achterruit 75 af te werken. En dan geen originele van circa 10mm breed maar iets van circa 15mm.
Ben 6 adressen langs geweest (diverse adressen van glasgaragen en carglas en haaglandenrubber in den haag) dus ben een beetje voor m'n opties heen hier in de buurt.
Wie weet er nog wat, of heeft een geschikt stukkie te koop liggen?
NB ik zoek dus T profiel breder dan origineel, originele rubbers heb ik liggen!!

Gr,
DJ

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 23, 2007 21:54

Probeer het eens bij ERIKSdie leveren ook rubber profiel materiaal. Hebben ook een vestiging in Rotterdam....
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”