Pagina 1 van 1

Koni rood vs geel

Geplaatst: vr apr 08, 2005 18:22
door RiniV6
Wat is nu precies in te stellen bij deze 2 ?

Een kennis beweert dat je rode koni''s kunt verstellen in hardheid en gele niet..
Ik zelf denk juist andersom...

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: vr apr 08, 2005 18:26
door Dr.Agan
De gele Koni's zijn altidj NAstelbaar.
De rode Koni's zijn soms NAstelbaar.

Ik heb nog een setje rode Koni's voor een 75 achter en die zijn wel nastelbaar. Origineel waren het load a-justers maar ik heb de hulpveren erafgehaald en gebruikt voor de voorkant :D

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: vr apr 08, 2005 19:37
door cor
Deze site geeft veel uitleg KLIK

Re: RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: za apr 09, 2005 10:53
door roberto
Deze site geeft veel uitleg KLIK
Leuke site, meteen maar effe bij de favorieten geplaatst.

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: za apr 09, 2005 21:30
door Huib
Inderdaad een leuke site, maar hier ben ik het toch niet mee eens:

"Er zijn ook schokdempers waarbij je de hardheid kunt instellen d.m.v. een draaiknop. Dit komt rechtstreeks van de Formule 1, hierbij gaan de rijkwaliteiten er fantastisch op vooruit. Hierbij kun jezelf uitmaken hoe laag je auto komt. Zet je hem op een normale dagelijkse stand of moet hij super laag zijn voor op een meeting! Schroefsets zijn er van verschillende merken. In principe is het zo hoe stugger de schokdemper, hoe beter het weggedrag maar hou wel rekening met wat minder comfort."

Afbeelding


Hier worden schroefsets en instelbare dempers door elkaar gehaald. Het instellen van de demper heeft geen invloed op de wagenhoogte, die wordt door de veer bepaald. Bij een schroefset verplaats je de veerschotel op de veerpoot waardoor de hoogte van de auto verandert.

Om even in te haken op de oorspronkelijke vraag van dit topic:
een rode koni kun je nastellen, hiermee hef je de slijtage van de demper op.
een gele koni kun je instellen, je verandert de mate van demping en dus de 'hardheid' van de demper.

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: zo apr 10, 2005 09:57
door matra sports
bij de rode koni´s of de zwarte classics ( is koni rood binnenwerk ) van je pa ? kun je de uitgaande slag instellen : heb er zelf n.l. 4 jaar mee rondgekart

Bij montage afstellen door de schokdemper spindel geheel in te schuiven en voorzichtig in te draaien (rechts om, met de klok mee).

de gehele gebruiksaanwijzing staat ook ergens op het net.

wacht nou maar effe op http://www.gaz-shocks.com :biggrin: :wink:


groeten
jos

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: zo apr 10, 2005 10:01
door matra sports
enne, je kunt de rode koni´s laten voorzien van een geel binnenwerk. dan kun je push en draw beide instellen. wellicht bij efka ?

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: zo apr 10, 2005 11:44
door GiuliaFaggio
Heb jaren geleden nog een 3 daagse cursus gevolgd bij Koni in Oud-Bijerland.
Toen was het verschil tussen rood en geel:

Geel had een zuiger met zuigerveer, rode uitvoering niet.
De instellingen waren anders. ( meestal harder)
En andere vloiestof ( beter bestand tegen hoge temperaruur)

Dat was het !

Biede waren in te stellen op ingaande slag

GiuliaFaggio

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: zo apr 10, 2005 15:13
door RiniV6
Bedankt voor de antwoorden.. en Jos jij snapt m weer meteen :D
Ik heb net antwoord gekregen van Theo en dat klinkt goed. Ik ben zn mail nu aan het uitprinten dan kan mn pa het eens op zn gemak doorlezen.

RE: Koni rood vs geel

Geplaatst: ma apr 11, 2005 09:17
door matra sports
Bij de Gaz combo komen de torsies te vervallen, een heuse schroefset dus :wink: