Pagina 1 van 3
TS in giulia
Geplaatst: di sep 18, 2007 19:49
door LENZ
Is al meer over geschreven, maar kon dit zo even niet vinden, maar wat is de eenvoudigste manier om de gasklep te bedienen bij een TS IE
Wat is tevens de makkelijkste manier om de retour te realiseren met bestaande materialen, extra pijpje op vlotter solderen of op vulhals, maar zijn er nog simpelere manieren.
RE: TS in giulia
Geplaatst: di sep 18, 2007 21:10
door GiuliaCorse
Pssst Lenz, kijk
hier ook eens
RE: TS in giulia
Geplaatst: di sep 18, 2007 22:20
door Giulia2000TS
Simpelere manier voor de retour is een gaatje in de vulhals en daar een halve meter slang door te laten zakken. Het is simpeler (heb het echt gezien) maar een beetje te makkelijk. Buisje solderen lijkt de beste en makkelijkste optie. Gasklep en IE weet ik niks van...

RE: TS in giulia
Geplaatst: di sep 18, 2007 22:36
door giuliettaevo
In mijn Giulietta heb ik de retour gewoon in de aanvoer naar de pomp terug laten komen.
Van de tank loopt een slang naar een T-stuk, rechtdoor gaat naar de pomp, filter, injectors en drukregelaar en komt daarna terug op het t-stuk.
Werkt al een paar maanden goed bij mij. heb ook niet snel problemen met lucht happen door het verplaatsen van de brandstof in de bochten, de pomp pomt altijd in ieder geval nog de overtollige brandstof rond.
Succes ermee!
RE: TS in giulia
Geplaatst: di sep 18, 2007 22:58
door bralfa
Remco,
Heb je geen extra pomp in de tank gemikt?
Ging bij mij niet goed zonder opvoerpomp.
Voor gebruik in een giulia.... is gebruik van een spiderinjectie tank de meest voor de hand liggende optie... of ben ik nu gek?
RE: TS in giulia
Geplaatst: di sep 18, 2007 23:17
door Giulia Super
Inderdaad met een extra pijpje in de vlotterdeksel gaat het, het makkelijkst zonder aan de tank te knutselen, maar zorg wel dat de retour benzine niet in de tank gaat spetteren, het pijpje moet dan wel tot bijna op de bodem van de tank lopen.
Re: RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 09:38
door DJ
Remco,
Heb je geen extra pomp in de tank gemikt?
Ging bij mij niet goed zonder opvoerpomp.
Voor gebruik in een giulia.... is gebruik van een spiderinjectie tank de meest voor de hand liggende optie... of ben ik nu gek?
Nee Bas volgens mij ben je niet gek. Volgens de ervaring van Remco moet het wel kunnen maar zonder extra opvoerpomp in de tank lijkt de betrouwbaarheid van je brandstofpomp met niet optimaal.
Er zit niet voor niks een brandstofopvoerpomp in een TS tank.
Voor een giulia kan je natuurlijk ergens onder in tank een een extra zuigleiding hard solderen en dan brandstofpomp pal naast de tank hangen. Zo zit het ook bij spica alfa's met electrische benzinepomp. Zuigslang onder de uitlaat door van de tank naar de pomp. Die hangt ergens naast de reservewielbak.
Moet je alleen wel ff de tank goed gas vrij maken en fatsoenlijk kunnen solderen. Is dunne plaat. Is ook gelijk je retourleiding probleem opgelost en je hebt geen dure andere tank nodig.
Mzzl,
DJ
RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 13:00
door bralfa
DJ,
t begint een beetje op topic vervuiling te lijken maar ja...
Ik heb een opvoerpomp in mijn giulietta tank liggen. Heb m inplaats van de vlotter in de tank hangen. Geen gesoldeer oid maar wel werkend.
Voor een giulia is het misschien ook een optie om de pomp via de vlotter in de tank te hangen?
RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 13:01
door bralfa
DJ,
t begint een beetje op topic vervuiling te lijken maar ja...
Ik heb een opvoerpomp in mijn giulietta tank liggen. Heb m inplaats van de vlotter in de tank hangen. Geen gesoldeer oid maar wel werkend.
Voor een giulia is het misschien ook een optie om de pomp via de vlotter in de tank te hangen?
RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 13:15
door DJ
Volgens mij zitten we nog aardig dicht in de buurt van Lenz z'n vraag mbt benz retour. Zeker als je kijkt hoe sommige topics op het forum uit de hand lopen.
Als Lenz vind dat we ons koest moeten houden meld die vast zich wel......
Makkelijkste oplossing voor gaspedaal is volgens mij gasstang van een spica auto maar vind die maar eens.
Of anders gewoon gaspedaal compeet met kabel uit een TS overzetten. Kwestie van bevesting tegen schutbord maken. Is bij een racer niet zón probleem. Ruimte genoeg en functionalieteit is belangrijker dan afwerking.
Gr,
DJ
RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 13:23
door bralfa
Voor gaspedaal weer naar een injectie spider zoeken... Volgens mij heeft Autoparts Brummen er een paar gesloopt. Zou me niets verbazen als daar nog een gaskabelgaspedaal te vinden is..
RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 13:41
door Giulia2000TS
Gaspedaal is standaard, hevel in motorruimte loshalen, 180 graden draaien en weer vastlassen. Daarna geschikt beugeltje voor kabelhuls maken en klaar.
RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 16:11
door giuliettaevo
Bij mij heb ik geen problemen met de pomp.
Origineel heeft een 75 de tank vrij laag hangen en moet de benzine over de as heen getild worden. de grote brandstofpomp is echter geen zuigende pomp en dient ten allen tijden van brandstof voorzien te zijn omdat hij anders kapotloopt. de tank in een Giulietta staat vrij hoog, het aftappunt ligt onder de tank en mijn pomp ook. de brandstof stroomt dus al uit zich zelf naar de pomp toe, hierdoor heb je geen opvoerpomp nodig. Doordat de pomp veel meer benzine rondpompt als dat de motor gebruikt komt er via de retour altijd benzine terug voor de pomp.
Met mijn Giulietta ga ik pas tanken als het lampje in elke bocht aangaat, meestal gaat er dan 35 tot 40 liter in. Bij mij heeft de auto nog nooit ingehouden in snelle bochten, en ik rijd vrij enthousiast...
Groeten Remco
Re: RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 18:52
door bralfa
Bij mij heb ik geen problemen met de pomp.
Origineel heeft een 75 de tank vrij laag hangen en moet de benzine over de as heen getild worden. de grote brandstofpomp is echter geen zuigende pomp en dient ten allen tijden van brandstof voorzien te zijn omdat hij anders kapotloopt. de tank in een Giulietta staat vrij hoog, het aftappunt ligt onder de tank en mijn pomp ook. de brandstof stroomt dus al uit zich zelf naar de pomp toe, hierdoor heb je geen opvoerpomp nodig. Doordat de pomp veel meer benzine rondpompt als dat de motor gebruikt komt er via de retour altijd benzine terug voor de pomp.
Met mijn Giulietta ga ik pas tanken als het lampje in elke bocht aangaat, meestal gaat er dan 35 tot 40 liter in. Bij mij heeft de auto nog nooit ingehouden in snelle bochten, en ik rijd vrij enthousiast...
Groeten Remco
Begin u toch te twijfelen....
Denk dat t probleem bij mij ontstaan is op t circuit... toen de pomp dus ook niet meer onder maar in de auto lag....
Maar als je toch bezig bent... Better safe than sorry

RE: TS in giulia
Geplaatst: wo sep 19, 2007 20:08
door LENZ
Toevoer zal het probleem niet zijn, auto liep eerst op carbs met een el pompje.
Retour is inderdaad niet zo lastig zoals ik al dacht, haal de vlotter er waarschijnlijk uit en maak daar een extra aansluiting.
Bestaan er geen vlotters met standaard 2 aansluitingen, bv de IE modellen?
Gaskabel is dus iets lastiger, is het het makkelijkst om een motronic spider systeem op te sporen.
Omzetten en eigen kabel kan altijd nog.