1300 blok van een GTJ of toch niet?
Geplaatst: di aug 21, 2007 22:50
Hoe kun je zien met welk blok je te maken hebt?
Een mede alfist kwam gezellig buurten en mijn vorderingen bekijken van mijn restauratie van de GTJ1300, ooit heb ik de wagen van hem gekocht. Toen we bij de motor aankwamen zei ie...verhip da's een 1600 blok...
Volgens hem zou de bovenkant van het blok bij een 1300 motor gelijk liggen aan de bovenkant van de waterpomp. Bij mijn blok zit daar een hoogte verschil van 22mm. Een 1750 kon het volgens hem niet zijn daar deze altijd hangende filters hadden. een 2000 blok was het volgens hem ook niet...maar daar ben ik even de reden van kwijt
enfin om een lang verhaal kort te maken... de wagen heb ik van hem gekocht in de veronderstelling dat we met een 1300 blok te maken hadden...zijn we nu aangenaam verrast en welk blok is het nu?!
....da's dus de vraag
nog even een fotootje van mijn website hoe het blok er aan de voorkant uitziet...hoop dat dit duidelijk genoeg is

Een mede alfist kwam gezellig buurten en mijn vorderingen bekijken van mijn restauratie van de GTJ1300, ooit heb ik de wagen van hem gekocht. Toen we bij de motor aankwamen zei ie...verhip da's een 1600 blok...
Volgens hem zou de bovenkant van het blok bij een 1300 motor gelijk liggen aan de bovenkant van de waterpomp. Bij mijn blok zit daar een hoogte verschil van 22mm. Een 1750 kon het volgens hem niet zijn daar deze altijd hangende filters hadden. een 2000 blok was het volgens hem ook niet...maar daar ben ik even de reden van kwijt

enfin om een lang verhaal kort te maken... de wagen heb ik van hem gekocht in de veronderstelling dat we met een 1300 blok te maken hadden...zijn we nu aangenaam verrast en welk blok is het nu?!


nog even een fotootje van mijn website hoe het blok er aan de voorkant uitziet...hoop dat dit duidelijk genoeg is
