rogierg
Newbie
Newbie

Een paar vragen.

wo aug 08, 2007 19:11

Hoi,

Ik heb een aantal vragen m.b.t. de APK keuring van een Alfa Guilia.

Ik heb een Guilia, dit wordt een (semi) raceauto, met goedgekeurde kooi, stoelen, gordels, etc. Echter op deze auto heb ik ook nog gewoon kenteken, ik wil de auto dus opbouwen zodat deze door de keuring komt.
- Weten jullie wat de exacte regelgeving is m.b.t. de snelheidsmeter, dus mag b.v. een GPS systeem als snelheidsmeter. Ik wil namelijk geen snelheidsmeter in mijn custom made dashbord plaatsen. Ik zit zelf te denken aan een omgebouwde fietscomputer.

- Mag het reservoir van het koelwater in het interieur geplaatst worden (natuurlijk met de juiste beschermingen tegen slangbreuk).

- Is achterruit verwarming verplicht?

Hoe is de werking van de "lage oliedruk schakelaar" van een Alfa 75TS, ik dacht dat deze naar massa schakeld als de oliedruk te laag is (welke waarde). Dit heb ik geprobeerd, maar hij blijft branden als de motor draait. Werkt de "hoge temperatuur" schakelaar van het koelwater misschien ook zo?

Alle informatie is welkom.

Groeten,

Rogier

Netfinity
Member
Member

RE: Een paar vragen.

wo aug 08, 2007 20:22

Of een gps mag weet ik niet, je hebt dan geen snelheidsaanduiding als je in een tunnel rijdt waar je geen bereik hebt. Kan me voorstellen dat het om die reden niet mag.
Een fietscomputer mag wel (moet wel verlicht zijn) volgens de rdw. Ik dacht zelf dat het niet mocht, maar heb de rdw gebeld en na even zoeken in een boek zei die persoon dat het wel mocht. Stond er zelf ook van te kijken, dacht dat het alleen in engeland mocht.
Zou niet weten waarom het reservoir niet in het interieur mag zitten, in de beknopte regels staat er niks over in. De accu mag ook best ergens anders zitten volgens mij. (achterbank bijvoorbeeld) Wel moet de bedrading van alles goed geisoleerd zijn. "Personenauto’s van na 30 september 1971 moeten bovendien een goede ruitensproeierinstallatie en een ontdooiings- en ontwasemingsinstallatie hebben." Dus het is wel verplicht, er staat alleen niet of dit alleen voor de voorruit geldt of ook voor de achterruit.

Maar voor al die vragen zou ik gewoon voor de zekerheid de rdw bellen. Ook voor die snelheidsmeter, aangezien zelfs bij de rdw mensen wel eens verschillende antwoorden schijnen te geven.

apk:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ij_APK.htm
beknopte eisen:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38 ... _0821b.pdf

rogierg
Newbie
Newbie

wo aug 08, 2007 20:55

Dank je, dit erg is nuttige informatie.

GPS kan inderdaad soms geen "bereik" hebben, daar had ik nog niet aangedacht.

Ik zal nog wel ff met de RDW bellen.

Groet, Rogier.

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

do aug 09, 2007 09:21

Wat denk je van een snelheidsmeter tijdlijk met ducktape o.i.d. aan je dashboard tapen?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 09, 2007 18:16

RDW bellen moet je niet doen, je kunt ze beter mailen... dan heb je tenminste echt iets, als je drie keer belt heb je waarschijnlijk drie verschillende antwoorden... :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Netfinity
Member
Member

do aug 09, 2007 19:01

Daar zit ook wat in, ook heb je dan meer bewijs. Met een telefoongesprek heb je niks wat je kan bewijzen nee. Maarja, een beller is vaak sneller :P

sudsprint
Guru
Guru

vr aug 10, 2007 18:04

Mijn 2cv uit '87 heeft ook geen achterruitverwarming. Het ontbreken hiervan bij een giulia mag dan ook geen probleem opleveren lijkt me!
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Terug naar “Algemene Technische vragen”