Ik rij nu 3 weekjes rond met een nieuwe benzinepomp.
Ik heb een facet fast road gekocht (bij biesheuvel), geeft geloof ik max 0,35 bar en ik meet met mijn manometer ongeveer 0,3 bar.
Motor loopt stuk beter dan met het oude retoursysteem, geen benzineluchtjes wanneer je lage snelheden rijdt.
Ook met hoge snelheid en hoge toeren krijgt het blok voldoende brandstof.
Ik heb er ook meteen een filterking benzinefilter+drukregelaar bijgekocht, zo'n mooie glazen is ook nog een beetje authentiek
Het retoursysteem heb ik er helemaal vanaf gehaald, en meteen nieuwe slang gemonteerd.
De benzinepomp kun je op dezelfde plaats monteren als de huidige benzinepomp, die is rond en de facet pomp is vierkant maar
je kunt de beugel zo verbuigen dat de facet pomp er in hangt en hij meteen in rubbers bevestigd is. Tijdens het eerste keer draaien maakt
hij veel lawaai omdat er geen benzine in de leiding zit, daarna hoor je hem even tijdens het starten brommen en daarna is de pomp redelijk
stil.
Zorg wel even voor een constructie dat de pomp alleen draait wanneer de motor loopt ivm veiligheid.
Ik heb zelf de pomp aangestuurd met 2 relais, 1 relais loopt op de spanning van de dynamo en schakeld dus alleen in wanneer de motor
loopt. Het andere relais heb ik aangesloten op het kastje wat tijdens het omdraaien van het contact alle lampjes even laat branden. Op die manier wordt er alvast wat benzine richting de carbs gedaan.
Pompje kost iets in de 65 euro en het filter rond de 60 euro, nog een paar koppelingen erbij en wat slang. Reken iets rond de 150 euro voor alles.