Dag luitjes! Ik ben nieuw hier en dat komt omdat ik van Fiat ga overstappen op Alfa! Dat heet....als de koop doorgaat. Ik ben gisteren gaan kijken naar een Alfa 146 1.9 JTD uit 1999. Prima autootje, rijdt lekker, en de eigenaar was lekker precies in het beschrijven van alle ditjes en datjes. Hij had zelf een 159 gekocht. Nou, de prijs moest 3300 zijn en hij heeft rond de 155.000 op de teller.
Nu vertelde hij dat hij eens geschrokken was op de Autobahn. Hij reed een hele tijd rond de 190 en toen hij stopte om te tanken kwam er rook (dieseldamp) onder de kap vandaan. Hij was toen naar de garage gegaan om na te vragen en daar vertelden ze hem dat het de slangetjes van de inspuiting waren die aan vervanging toe zijn en dat het verder weinig kwaad kon. Klinkt dit ueberhaupt plausibel? Wil niet verrast worden met iets heel naars. Hij had het natuurlijk niet HOEVEN vertellen, want zo merk je het niet, dus dat klinkt wel meer vertrouwd. Hebben jullie dit probleem ooit gehoord? En wat vinden jullie van de prijs van de Alfa? Alvast hartstikke bedankt voor de tips!