Pagina 1 van 1

Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 20:32
door Bert-155
Ik heb vandaag de 75 met starthulp weer aangeslingerd, hij stond al 3-4 weken stil, waarbij de accu inmiddels geen kik meer gaf.. Dus na overstarten een stukkie wezen rijden om de boel op te laden. Zo gezegd zo gedaan. Even later weer thuis, proberen te starten..geen kik van de startmotor :roll: Dus weer overstarten, multimeter erop. en ja hoor, laad netjes bij...
Toch de gok genomen en de dynamo van de sloper erop gezet. weer overstarten, dit maal 30-40 minuten gereden, en weer hetzelfde verhaal thuis..Alleen met enig verschil dat ik nu wel geluiden van de startmotor hoor. Een snel tikkend geluid.

Startmotor is nieuw, dynamo vervangen voor een andere.. laad volgens de multi-meter wel... zeg het maar.. Ik weet het ff niet :roll:

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 20:38
door frankalfa
Accu inwendig kapot? Dat de dynamo laadt wil niet zeggen dat de stroom ook daadwerkelijk opgeslagen kan worden...Als je na 40 min rijden/laden je contact terug aan zet , gaan er dan wel lampjes branden? Of helemaal nakkes nada? Als er niks gaat branden/andere electrische functies (kachelaanjager bv) is mi de accu om zeep>ff een andere erin en hetzelfde rijritueel doen (leuk weer 40 km rijden!! 8) )
Suc6, grtz,fRank

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 20:41
door Bert-155
Accu is vrij nieuw, dan zal ie wel erg snel naar zijn grootje zijn :wink:

Als ik de sleutel op contact zet, knippert alfacontrol aan. Dus dat werkt wel...

Dat rijden is niet zo erg, elke keer die startkabels ertussen wel :wink:

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 20:50
door ToonQVp4
Ik kan je niet verder helpen,maar ik heb met de 33 precies hetzelfde probleem :evil: :evil: accu vrij nieuw en de dynamo pas vervangen. echt om gek van te worden,en het is precies zoals je zegt rijden doet hij wel maar je kan nergens naar toe omdat ze het dan niet meer doet ](*,) .

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 21:05
door ronald
Ook een nieuwe accu kan al snel overleden zijn als hij helemaal ontladen wordt... De platen trekken krom en maken dan kortsluiting.

Waarom is de accu leeg na een paar weken? Iets van een alarm, of misschien een lampje wat blijft branden? (kofferbak)

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 21:05
door frankalfa
Als je de sleutel doordraait van 'contact aan' naar 'starten' zakken de lampjes dan weg ? maw trekt ie wel stroom naar de startmotor?Anders eens met een losse draad met kabelschoentje rechtstreeks van + accu naar de aansluiting van het kleine stekkertje op je startmotor (auto in vrij!! , contact aan) Kijk of ie dan wel rond gaat, kan dan je bedrading tussen contactslot en startmotor zijn >wat een bekend 75 probleem is....Ff testen! :wink:
Grtz,fRank

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 21:09
door Bert-155
Lampjes zakken weg als ik de sleutel doordraai, draadje ga ik maar es ff proberen... :wink:

Thx..

Re: RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 21:14
door frankalfa
Lampjes zakken weg als ik de sleutel doordraai, draadje ga ik maar es ff proberen... :wink:

Thx..
Je kunt de power van je accu ook controleren door bv alle verbruikers aan te zetten>alle lichten, achterruitverwarming, kachelaanjager. Als dit allemaal ingeschakeld is werkt t dan nog? Zo ja is je accu wel ok , maar zal t de bedrading van contactslot naar starter zijn (of je contacslot zelf)
Grtz,fRank

RE: Laad ie of laad ie niet....

Geplaatst: za aug 04, 2007 21:43
door giuliettaevo
Je kunt met een beetje gefrot wel een draad op de startmotor krijgen. dan auto op contact en die draad op de pluspool houden, startmotor moet het dan doen. Zoniet dan is hoogstwaarschijnlijk de accu defect.

Accu kun je ook door laten meten, vaak bij een bandenboer of garage...