Pagina 1 van 1

milieublokje

Geplaatst: zo jul 29, 2007 01:43
door hugo
Lees veel over dit blokje. Het zou de Co2 regelen en meteen een restrictor zijn voor het vermogen?

Waar is zo'n blokje in de wagen te vinden en had een Numerata ook zo'n milieublokje?

RE: milieublokje

Geplaatst: zo jul 29, 2007 22:49
door Andretti Molletti
Het enige wat dat blokje doet is indien aanwezig een bepaald ontstekingskenveld kiezen en de lambdaregeling actief maken, dus emissie technisch schoon rijden icm een kat.
Als het weg is dan kies je een ontstekingskenveld met meer voorontsteking en geen lambdaregeling dus geen kat onder de auto.

RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 11:49
door yuri 75 V6
Maar maakt dat blokje dan wel verschil voor je max. vermogen? Want bij vollast zit je toch al niet op lambda = 1...?

Re: RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 12:18
door Alfa33
Maar maakt dat blokje dan wel verschil voor je max. vermogen? Want bij vollast zit je toch al niet op lambda = 1...?
Bij de 33 16v maakt dat emissieblokje i.c.m. kat verwijdering wel een paar pk verschil. De 33 16v versies zonder katalysator (niet in NL geleverd), hebben op papier 136 PK ipv 132 PK voor de NL versies.
De kat had ik al een tijdje geleden vervangen voor een middendemper, echter het emissieblokje heb ik pas sinds kort verwijderd en ik vind de motor er sindsdien een stuk beter door lopen en nog zuiniger ook (1 op 11 tegen 1 op 10). :D

De 16v staat erom bekend dat die soms heel nukkig loopt als die bv koud is, lijkt wel als of die op 3 cilinders loopt. Nadat ik het emissieblokje verwijderd had, heb ik van dit probleem tot nu toe geen last meer van gehad. :lol:

In mijn geval heeft dat emissieblokje verwijderen een hoop goed gedaan dus. De emissies zullen alleen nu wel niet meer gehaald worden, maarja dat is bijzaak natuurlijk (behalve tijdens de APK) :wink:

RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 21:38
door Sandertje P4
Ik heb van de week de hitte schildjes onder de uitlaat vandaan gehaald,want de irriteerden
me gigantisch. En kwam er achter dat mn kat. ook naar de ruk was.
Hij rammelde ook behoorlijk. Dus ik heb hem er onder weggeslepen,
en er een kale pijp tussen gelast. (wel demontabel ivm apk)
Het emissie blokje verwijderd,maar wat een verschil zeg!!!!
Zelfs het geluid met en zonder emissie blokje!!! Zonder emissie blokje
is het geluid merkbaar zwaarder. En mooier!! :wink:

Ik vind dus dat het emissie blokje wel degelijk verschil maakt.

Mvg

Re: RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 22:11
door Andretti Molletti
Maar maakt dat blokje dan wel verschil voor je max. vermogen? Want bij vollast zit je toch al niet op lambda = 1...?
Als het weg is dan kies je een ontstekingskenveld met meer voorontsteking en geen lambdaregeling dus geen kat onder de auto.
Ja dus...

RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 22:15
door yuri 75 V6
Ok, maar geldt dat ook op RON95 (pingelen)?

RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 22:19
door Andretti Molletti
nee dus, meer voorontsteking is hoger octaan...tenzij je je BDPsensor weer iets later zet, dan zit je tussen beide kenvelden in en kan je wel 95 tanken, maar als je meer vermogen wilt dan tank je toch 98?

RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 22:24
door yuri 75 V6
Uiteraard tank ik 98 8)

Maar inderdaad meer voorontsteking zonder blokje. Vergeten ](*,)

RE: milieublokje

Geplaatst: ma jul 30, 2007 22:27
door Andretti Molletti
Ik denk dat het nogwel kan hoor, 95 tanken met een TS zonder blokje... motor heeft amper compressie

Re: RE: milieublokje

Geplaatst: di jul 31, 2007 13:10
door hugo
Ik denk dat het nogwel kan hoor, 95 tanken met een TS zonder blokje... motor heeft amper compressie
Kan wel maar loopt er beduidend minder lekker op. gooide em daarna vol met Vpower 98 in Belgie en motortje liep een heel stuk beter.

Re: RE: milieublokje

Geplaatst: ma nov 03, 2008 18:01
door Frederico
Ik denk dat het nogwel kan hoor, 95 tanken met een TS zonder blokje... motor heeft amper compressie
Kan wel maar loopt er beduidend minder lekker op. gooide em daarna vol met Vpower 98 in Belgie en motortje liep een heel stuk beter.
Had het hier laatst over met Vandee, die had z'n emissie blokje op z'n 75 verwijderd en tankte gewoon ongeloof 95, maar stel ik doe dat met mijn kat, dan verbrand deze, te hoge temp of is dit dan weer onzin. meende zoiets eens gelezen te hebben.

dus Emissie blokje eraf bij 75 met KAT. > KAT ook verwijderen?

RE: milieublokje

Geplaatst: ma nov 03, 2008 18:33
door ericj
Alles over emissieblokjes:

http://squadra-tuning.nl/NL/techniek/he ... lokje.html

---
Eric

Re: RE: milieublokje

Geplaatst: ma nov 03, 2008 19:54
door alfaqv75
Ik denk dat het nogwel kan hoor, 95 tanken met een TS zonder blokje... motor heeft amper compressie
Kan wel maar loopt er beduidend minder lekker op. gooide em daarna vol met Vpower 98 in Belgie en motortje liep een heel stuk beter.
Had het hier laatst over met Vandee, die had z'n emissie blokje op z'n 75 verwijderd en tankte gewoon ongeloof 95, maar stel ik doe dat met mijn kat, dan verbrand deze, te hoge temp of is dit dan weer onzin. meende zoiets eens gelezen te hebben.

dus Emissie blokje eraf bij 75 met KAT. > KAT ook verwijderen?
eerst de kat verwijderen, dan pas het blokje!! (anders verbrand je kat)
het maakt idd wel uit (kleine verbetering, de 33 16V zonder kat die OOK in Nederland is geleverd had 137pk, dit kwam niet alleen door dat relais en kat, ook de nokkenassen waren net iets anders)