Pagina 1 van 1

Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 11:09
door Andretti Molletti
Waar zijn de echte vragen gebleven?
Vragen zoals hoe verhoudt zich de ionisatiespanning van een goede verbranding t.ov. een detonatie.
Of benzinedruk versus spraybeeld en invloed daarop op het motorvermogen.

Zelfs benzinekwaliteit m.bt. het functioneren van hydraulische klepstoters...
CAN-bus storingen, knipperende eobd lampjes, ESP problemen, whatever...
Ik mis een beetje de diepgang hier..

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 11:12
door Merijnnieuwenhuis
het is nogal vakantie, het is over het algemeen rustiger

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 11:25
door Andretti Molletti
Dan heb ik juist tijd om dieper na te denken over technische vraagstukken :lol:

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 12:00
door @lfa@lgra
Hier het bewijs dat de Alfa kwaliteit toeneemt. Binnenkort alleen nog poets- en opritvraagjes hiero.. :wink:

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 12:07
door SQUADRA LEO
Nou ik zal wel is ff wat bedenken !! :wink:

Leo.

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 12:38
door JeffRiesen15de
Vragen zoals hoe verhoudt zich de ionisatiespanning van een goede verbranding t.ov. een detonatie.
Of benzinedruk versus spraybeeld en invloed daarop op het motorvermogen
Als ik wist waar je het over had zou ik vast een goede vraag kunnen bedenken......... :?

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 13:58
door Michel
Ok, Dré, deze is vast wel leuk voor jou. Ik bedacht het met net, toen ik je pb beantwoordde...

Onlangs een 115 pk JTD aan de examiner gehad (de mijne :lol: ). Vastgesteld dat (behalve de turbodruksensor) ook de LMM niet koosjer meer was..Gemeten: 0. Gewoon dood dus. Raar maar waar, niet echt iets gemerkt aan het vemrogen van de wagen. Tot niets sensationeel. Een gloednieuwe LMM geplaatst, terug aan de examiner. en nu komt het:

GEMETEN waarde bij volgas: iets meer dan 350 mg/s. Opgegeven richtwaarde in de examiner ligt rond de 1200 mg/s bij volgas. 2de LMM geporbeerd, luchtfilter vernieuwd: identieke meetresultaten. De auto levert zijn normale vermogen, ook het verbruik is normaal. Dit is tijdens mijn vakantie bevestigd (volgeladen op de brennerpas)

Meting bij stationair normaal. Examiner even bij een andere JTD aangesloten, normale meting. Er wordt geen fout opgeslagen ivm de LMM (daarvoor, bij de oude, slechte, gebeurde dat wel, zoals normaal is)

Samen met de monteur (die er ook kop noch staart aan kreeg) besloten ons er verder niet meer om te bekommeren (auto rijdt perfect) , maar het blijft me toch fascineren...dit is toch echt ééntje voor jou, niet ? :wink:

RE: Technische vragen....

Geplaatst: wo jul 25, 2007 15:22
door Speeder
Als ik terug kom van vakantie ga ik een paar hele moeilijke vragen bedenken ;)

RE: Technische vragen....

Geplaatst: do jul 26, 2007 00:19
door giulia-tom
Ik zal eens kijken bij Boskalis voor je Dré, (of bij Vanoord) heb ik nog wel bekenden....


Afbeelding

Diepgang 8)

Re: RE: Technische vragen....

Geplaatst: do jul 26, 2007 06:58
door ronald
Ok, Dré, deze is vast wel leuk voor jou. Ik bedacht het met net, toen ik je pb beantwoordde...

Onlangs een 115 pk JTD aan de examiner gehad (de mijne :lol: ). Vastgesteld dat (behalve de turbodruksensor) ook de LMM niet koosjer meer was..Gemeten: 0. Gewoon dood dus. Raar maar waar, niet echt iets gemerkt aan het vemrogen van de wagen. Tot niets sensationeel. Een gloednieuwe LMM geplaatst, terug aan de examiner. en nu komt het:

GEMETEN waarde bij volgas: iets meer dan 350 mg/s. Opgegeven richtwaarde in de examiner ligt rond de 1200 mg/s bij volgas. 2de LMM geporbeerd, luchtfilter vernieuwd: identieke meetresultaten. De auto levert zijn normale vermogen, ook het verbruik is normaal. Dit is tijdens mijn vakantie bevestigd (volgeladen op de brennerpas)

Meting bij stationair normaal. Examiner even bij een andere JTD aangesloten, normale meting. Er wordt geen fout opgeslagen ivm de LMM (daarvoor, bij de oude, slechte, gebeurde dat wel, zoals normaal is)

Samen met de monteur (die er ook kop noch staart aan kreeg) besloten ons er verder niet meer om te bekommeren (auto rijdt perfect) , maar het blijft me toch fascineren...dit is toch echt ééntje voor jou, niet ? :wink:
Ah, een makkelijke! Die weet ik nog wel...

Examiner kapot. :wink: ( en dat geeft hij niet aan) :blue_lol:

Re: RE: Technische vragen....

Geplaatst: do jul 26, 2007 08:24
door Michel
@Ronald:

Meting bij stationair normaal. Examiner even bij een andere JTD aangesloten, normale meting.
:mrgreen:

RE: Technische vragen....

Geplaatst: do jul 26, 2007 18:34
door ronald
Wackelcontact... :wink:


Geef me niet zomaar gewonnen. :blue_lol:

Re: RE: Technische vragen....

Geplaatst: zo jul 29, 2007 23:00
door Andretti Molletti
Ok, Dré, deze is vast wel leuk voor jou. Ik bedacht het met net, toen ik je pb beantwoordde...

Onlangs een 115 pk JTD aan de examiner gehad (de mijne :lol: ). Vastgesteld dat (behalve de turbodruksensor) ook de LMM niet koosjer meer was..Gemeten: 0. Gewoon dood dus. Raar maar waar, niet echt iets gemerkt aan het vemrogen van de wagen. Tot niets sensationeel. Een gloednieuwe LMM geplaatst, terug aan de examiner. en nu komt het:

GEMETEN waarde bij volgas: iets meer dan 350 mg/s. Opgegeven richtwaarde in de examiner ligt rond de 1200 mg/s bij volgas. 2de LMM geporbeerd, luchtfilter vernieuwd: identieke meetresultaten. De auto levert zijn normale vermogen, ook het verbruik is normaal. Dit is tijdens mijn vakantie bevestigd (volgeladen op de brennerpas)

Meting bij stationair normaal. Examiner even bij een andere JTD aangesloten, normale meting. Er wordt geen fout opgeslagen ivm de LMM (daarvoor, bij de oude, slechte, gebeurde dat wel, zoals normaal is)

Samen met de monteur (die er ook kop noch staart aan kreeg) besloten ons er verder niet meer om te bekommeren (auto rijdt perfect) , maar het blijft me toch fascineren...dit is toch echt ééntje voor jou, niet ? :wink:
Allereerst de functie van de LMM is het meten van de hoeveelheid ingaande lucht. Deze hoeveelheid wordt beinvloed door het EGR en zodra er dus minder lucht naar binnen gaat dankzij het openen van de EGR dan zal er ook minder diesel ingespoten worden zodat de auto niet gaat roken.
Een defecte LMM met een spanning van 0v geeft idd een foutmelding, immers de waarde ligt buiten de minimaal-maximaal grens van ongeveer 0,5V-4,8 V.
De nwe LMM geeft een waarde die binnen deze grenzen ligt en het MM zal dit als goed en mogelijk beoordelen, dus geen fout geven.

Dat je veel te weinig meet is vreemd. Mogelijkheden: verkeerde LMM, problemen in je bekabeling, foutive voedingsspanning op je LMM.

In dit geval is het, het simpelste om de LMM in een andere JTD te hangen en te meten met de examiner. Stel vast of het probleem in je auto of in de LMM zit.
Zodra blijkt dat het in je auto zit zul je eens spanningen op de lmm (belast) moeten meten en vergelijken met een andere auto. Zijn deze spanningen dan ook nog goed dan zou je de spanningen op de ECU eens moeten meten. Anderzijds zou ik een potmetertje pakken en aansluiten op de stekker vd LMM en dan verdraaien en de min-max waarde die je auto kan vaststellen bepalen.
Uitsluiten dus of het in je LMM, je bedrading of je ECU zit.