michielv

Thermostaat 2.4 JTD kapot

zo jul 15, 2007 19:40

Hoi Allen,

Ik heb een vraag, de temperatuur van mijn 156 2.4 JTD SW phase III wil niet meer verder klimmen dan 70 graden tenzij ik in de file sta of flink heb doorgereden. Ik ga er eigenlijk vanuit dat deze kapot is. Nu vraag ik me af kan ik er op deze manier nog wel mee op vakantie (ik denk dat ik daar een kilometertje of 3500 in totaal rijd). Of is het noodzakelijk dat ik het gebrek laat verhelpen voordat ik vertrek?
Heeft iemand een idee waar ik dat goedkoop kan laten doen?

Dank alvast!

Michiel

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Thermostaat 2.4 JTD kapot

zo jul 15, 2007 19:50

Welkom hier Michiel.

Je hebt iig wel te maken met een veelvorkomend kwaaltje. Echt schadelijk is het niet, maar iok zou voor zo'n lange rit de thermostaat gewoon laten vervangen. Waar je dat laat doen is natuurlijk afhankelijk van je woonplaats. :wink: Zelf vervangen kan ook, maar koop dan meteen nieuwe rvs slangklemmen. Alfa heeft er nl speciale snel-slangklemmen op zitten die je alleen met een aparte tang kunt losmaken/vastzetten.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

michielv

zo jul 15, 2007 19:53

Thx voor het antwoord. Ik werk in Amsterdam dus wellicht dat ik morgen even langs Kroyman rijd. Normaal is mijn wagen in onderhoud bij de alfa expert in Soest. Maar voor dit euvel kan ik wellicht net zo goed langs de dealer in Amsterdam rijden toch? Heb je enig idee wat de kosten zijn voor het vervangen van de thermostaat? (arbeid en materiaal). Ik rijd er trouwens al ruim drie maanden mee rond (zo lang heb ik de wagen....)

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 15, 2007 20:34

Michiel welkom! Vwb je vraag; wellicht is een aankomende vakantierit van +3500km wel een goede aanleiding om m even helemaal te laten checken? Vloeistofjes, riemen (distributie??) etc. Thermsotaatje erin, airco in orde, rerserveband op spanning? Ga je met een gerust hart op weg! Gaat er dan alsnog iets stuk kun je jezelf niet verwijten dat je er niets aan gedaan hebt om malheur te voorkomen... :wink:
Suc6 en prettige vakantie! :!:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

michielv

zo jul 15, 2007 21:09

Hoi Frank,

Normaaal doe ik dat ook, de wagen is echter twee maanden terug nog voor groot onderhoud weggeweest.. Maar ik laat de garage die de thermostaat doet ook wel even een vakantiecheck doen! Thx

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Thermostaat 2.4 JTD kapot

zo jul 15, 2007 21:10

Hoi Frank,

Normaaal doe ik dat ook, de wagen is echter twee maanden terug nog voor groot onderhoud weggeweest.. Maar ik laat de garage die de thermostaat doet ook wel even een vakantiecheck doen! Thx
:thumbs:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”