ma jul 16, 2007 00:14
Tsja, ik rij zelf nog geen 10.000km/jr met mijn 2500.
Maar wat ik je wel kan zeggen; is dat mijn ervaring is dat ze eenmaal goed afgesteld, niet of nauwelijks inslaan. Je hoeft je dus niet zo snel zorgen te maken voor verbrande kleppen (te strak).
Anderszijds, controleren en afstellen hoeft niet veel werk te zijn. De papieren klepdekselpakking is goed te hergebruiken, de bougiegatrubbers zou ik wel altijd vervangen. Dat zijn de kosten niet. Het controleren zelf is zo gebeurd en mochten de inlaatplaatjes gewisseld moeten worden, dan hoeft de distributie niet eens los om de nokkenas eruit te halen. De uitlaatkleppen kun je helemaal gemakkelijk stellen met de conventionele stelschroef/borgmoer. Zet de kleppen liever iets strakker dan ruimer, want ze tikken al gauw. Behalve dan dat je zelf geen stelplaatjes voorradig zult hebben, is het een klusje wat je best zelf kunt verzorgen, denk ik? Al is het slechts in eerste instantie voor alleen maar het controleren (peace of mind).