Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 854
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Benzinepomp van de Spider ('81 Carbs, ex spica) kapot

za jul 14, 2007 13:51

Mooi weer dit weekend, dus ik dacht de Spider lekker wassen en morgen eens een flinke rit maken..

Wat denk je, ik draai de sleutel om, opvoerpomp in tank begint te lopen en de hoofdpomp maakt een piepend geluid en is stil :(
De hoofdpomp is dus vastgeslagen :S , dat wordt dus geen ritje morgen.

Maar nu mijn vraag, ik wil het hele systeem met de 2 pompen en retourleiding veranderen naar een enkele electrische carburateurpomp.
Hoe pak ik dit het beste aan, een pomp kan ik wel bestellen bij Biesheuvel (een Facet pomp) , de retourleiding kan ik dan afdoppen want die is niet meer nodig.
Maar hoe pak ik het aan in de tank, bij de amerikaanse/injectie spiders zit daar ook een opvoerpomp. Kan ik die verwijderen en makkelijk een pijpje op maken of
is het verstandiger om een carburateurvlotter te kopen waar dat pijpje volgens mij al aan zit?
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Algemene Technische vragen”