silversound

STUURHUISRUBBERS VERVANGEN EN EEN CO2 VRAAG. 145 1.6 boxer

vr apr 01, 2005 09:49

Hoi

Na lange tijd weer terug op het (nieuwe) forum.

Complimentje hoor ziet er mooi en overzichtelijk uit.

Nu maar ff het topic:

Wat is minder werk het stuurhuis vervangen of is het te doen om de rubbers te verwisselen deze zijn apk afgekeurd (scheuren).

ik vind het een beetje een apart stuurhuis de stuurstangen komen samen in het midden anders kon ik deze ff los leggen en nieuwe rubbers erom schuiven maar dat gaat hier niet op.

en de vraag over co2 deze is te hoog de keurmeester zei dat de lambdasonde niet goed werkte (hij doet of hij doet het niet toch??). de thermostaat is stuk dus motortemp beneden 50graden hierdoor is het co2 toch ook te hoog??? automatisch choke gaat toch pas uit boven 50graden??

hopelijk iemand een goed antwoord

bedankt groetjes paul

164 Q4

RE: STUURHUISRUBBERS VERVANGEN EN EEN CO2 VRAAG. 145 1.6 box

vr apr 01, 2005 11:28

Voor een paar kapotte rubbers ga je natuurlijk niet een heel stuurhuis vervangen. De rubbers kosten maar iets van €10.- ofzo. Ok het is een beetje een raar stuurhuisje.
Een te hoog CO kan idd aan een kapotte lambdasonde liggen en zo'n sonde slijt in verloop van tijd net als een bougie. Ze gaan officieel zo'n 100.000km mee. Een nieuwe sonde kost ca €50.- (maar niet bij de dealer) maar je motortemperatuur is ook veel te laag dus daar zou ik ook eerst even wat aan doen. Voor het goed functioneren van de motor moet hij op bedrijfstemperatuur zijn en dat is geen 50°C.

Huib
Guru
Guru

vr apr 01, 2005 12:20

De stofhoezen van het stuurhuis vervangen is een flinke klus. Eerst het uitbouwen, bij de 33 moet je motor en bak een stukje laten zakken. Ik weet niet of er bij de 145 meer ruimte is.

Vervolgens moet het stuurhuis uit elkaar om de hoezen te kunnen vervangen. Hierna moet de speling op de tandwieloverbrenging weer afgesteld worden en mag je hopen dat alles losmaken geen lekkage heeft opgeleverd. Op zich is de optie voor een ruil (revisie) stuurhuis zo gek nog niet.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

silversound

Re: RE: STUURHUISRUBBERS VERVANGEN EN EEN CO2 VRAAG. 145 1.6

zo apr 03, 2005 20:13

Een nieuwe sonde kost ca €50.- (maar niet bij de dealer) .
hmm heb net eentje voor m'n 33 gekocht bij brezan 95 eurie das heel wat anders :roll:

moet maar es kijken wat ik met mijn stuurhuis doe denk maar een ruil halen dat stellen van tandwielspeling ga ik mijn vingers maar niet aan branden.

164 Q4

Re: RE: STUURHUISRUBBERS VERVANGEN EN EEN CO2 VRAAG. 145 1.6

ma apr 04, 2005 00:36

Een nieuwe sonde kost ca €50.- (maar niet bij de dealer) .
hmm heb net eentje voor m'n 33 gekocht bij brezan 95 eurie das heel wat anders :roll:
Dat is idd heel want anders en daarom koop ik die dingen ook niet bij Brezan maar bij Unifit(.de). Het zijn universele lambdasondes dus je zal de stekkers even moeten oversolderen maar soldeerhulsjes en krimpkous zit er al bij net als kopervet.
http://de2.unifit-daten.de/cgi-bin/base ... ==OX%20103
Oh, ik zit uit me nek te lullen, ze kosten €45,- 8)

silversound

ma apr 04, 2005 07:51

tja das heel wat anders :-)

bedankt voor de tip.

Terug naar “Algemene Technische vragen”