Pagina 1 van 1
Wat werkt het beste?
Geplaatst: ma jul 02, 2007 20:57
door midi
Helaas blijkt na de aanschaf van mijn gtv6 dat er een hoop delen door roest zijn aangetast o.a. dorpel, kofferbak/ reservewiel bak, voorste wiel/ binnenschermen en nog wat kleine plaatsen.
Eerst heb ik overwogen om alles te laten vervangen, maar ik denk dat dit op de langer termijn weinig uitmaakt. Dus waarom niet een gtv6 body opscharelen en voledig opniew behandelen spuiten en opbouwen met de onderdelen van mijn huidige gtv.
Kan ik lekker rommelen en toch van mijn auto genieten en wanneer dan de body klaar is alles overzetten
Nu is de vraag wat jullie ervaring is met bv:
-zuren
-galvaniseren
-harsen....uhh (verkeerde forum sorry)
-dinitrol
-verzink bad etc etc
Mijn doel is om het gelijk goed aan te pakken. Ik zoek dus naar de beste manier om roest tegen te gaan.
Iemand ervaringen met de bovenstaande behandelingen of andere behandelingen die goed of slecht zijn uit gepakt?
gr midi
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: ma jul 02, 2007 21:01
door Alfistroel
terugbrengen en rustig doorzoeken naar een geschikt exemplaar.
mocht dit niet mogelijk zijn de goede onderdelen te koop aanbieden en alsnog op zoek gaan naar een goede.
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: ma jul 02, 2007 21:34
door KAS
Alles is toch te lassen? Iemand opzoeken die je kan helpen. En een roestvrije carosserie vinden?

Succes.
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: di jul 03, 2007 09:53
door midi
Helaas terug brengen gaat niet meer, mijn idee was om een tweede carosserie te kopen, deze op mijn gemak in top conditie te brengen, laten spuiten en dan alles overzetten.
Punt is namelijk dat de onderdelen zoals motor, interieur etc in goede conditie zijn.
Maar wat zou ik nou het beste kunnen doen i.v.m. roest preventie????
graag jullie ervaringen
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: di jul 03, 2007 10:55
door ravado
helemaal kaal maken, plekken waar roest zit vervangen door nieuw materiaal en dan in de epoxy primer, spuiten en als laatste een dinitrol behandeling lateen geven.
Galvaniseren lijkt mij ook goed maar ik heb geen flauw idee of je daarna ook nog wat met de caros. kan ivm spuiten e.d.??????
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: di jul 03, 2007 12:11
door GiuliaReis
Zie ook
hier 
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: di jul 03, 2007 12:33
door Cucci 11
Kijk de volgende keer heel goed wat je koopt ( ken je de zwakke plekken van de Alfetta GTV serie?) en neem een kenner mee.
Of.....informeer eens via ons of we de auto kennen.
Scheelt je een hoop werk!

RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: di jul 03, 2007 14:07
door midi
Ja helaas heb ik niet goed gekeken ik heb me laten verblinden door het mooie uiterlijk daar komt bij dat ik een volkomen leek was op het gtv6 gebied. Maar goed door schade en schande wordt men wijzer.... zeggen ze weleens.
Ik heb zelf al zo veel ondekt dat ik zo rustig aan een expert begin te worden m.b.t. slechte delen.
Heb trouwens een site gevonden welke me wel aanspreekt
http://www.autobeitserij.nl/index.htm
gr midi
Re: RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: di jul 03, 2007 14:14
door GiuliaReis
RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: do jul 05, 2007 01:36
door giulia-tom
Midi, zal ik je eens een goede tip geven?
Naar een lasser gaan en jouw auto in technisch goede staat brengen. Vervolgens kun je de auto tegen roest beschermen. Meeste GTV's staan droog gestal en zien geen zout....Dat stopt al heel aardig de roestduivel.
Ga eerst eens rijden en investeer in techniek alvorens de auto te laten glimmen...(dat kan altijd nog) Niets is erger dan dadelijk met een mooie GTV te staan waarvan je niet eens weet of het wel jouw auto is...Rijden moet ie....Strak op de weg met lekkere spekkies die het feest NOG groter maken. Vergeet niet dat de GTV daarvoor is (net als vele andere modelletjes)
Je mag langskomen om eens de pijnpunten te inventariseren...Goede aanpak blijft goed - prutswerk is alleen maar irritant...

RE: Wat werkt het beste?
Geplaatst: do jul 05, 2007 12:01
door midi
giulia-tom, Ik laat me inderdaad een beetje door de slechte plekken in de carosserie beinvloeden. Je hebt gelijk dat'i eerst lekker moet rijden en dat dan komt dat plaatwerk vanzelf wel!
Zo dramatische is het ook weer niet hoor! en ik heb ze al aardig weggehaald en schoongemaakt om erger te voorkomen.
Motorisch moet er ook nog wat aangebeuren zoals afstellen ontsteking en koude start problemen. Tevens trilt de aandrijf as bij toerentallen boven de 3000 rpm (heeeeeeel vervelend!!!!) Mocht ik hier niet uitkomen dan open ik een nieuwe topic.
Kom graag een keertje langs in Baarn!
gr midi