Pagina 1 van 1
achterste krukaskeerring
Geplaatst: do jun 28, 2007 12:56
door Peter-F
Volgende week ga ik mijn blok uit de bertone halen, en heb de volgende vragen:
1. Kan het water en de olie gewoon in het blok blijven bij het er uit halen? (koelsysteem zoals radiator is natuurlijk wel leeg)
2. Ik wil dan mijn achterste krukaskeerring vervangen. Hoe moet de nieuwe gemonteerd worden?
- Locktite?
- Olie?
- Lijm?
- Droog?
3. En hoe druk je de nieuwe er in (heb geen speciaal gereedschap)?
4. Moet ik nog op andere dingen letten?
Alvast bedankt.
RE: achterste krukaskeerring
Geplaatst: vr jun 29, 2007 12:53
door Peter-F
niemand??
die dingen vervang je toch jaarlijks.?? Gelijk met je koppakking

RE: achterste krukaskeerring
Geplaatst: vr jun 29, 2007 13:12
door ravado
olie kan in het blok blijven, rest koelvloeistof ook.
krukaskeerring droog monteren met een stempel maar als je die niet hebt kan je ook een passtuk maken of anders heel rustig met een hamer rondom recht erin tikken....
oder het motto:" geduld is een schone zaak..... "
RE: achterste krukaskeerring
Geplaatst: vr jun 29, 2007 15:03
door giulia-tom
Wat dacht je van " blok laten zitten?"
RE: achterste krukaskeerring
Geplaatst: vr jun 29, 2007 17:47
door patje1100
Peter@ voel ook even of je oude keerring geen richel in je krukas geslepen heeft. Zo ja..... je nieuwe keering iets minder diep er in meppen
RE: achterste krukaskeerring
Geplaatst: za jun 30, 2007 00:12
door Alessandro
Als je toch het blok eruit hebt...........zeker ook even het carter eraf halen en die rubber staafjes langs de achterste krukaskering vervangen!
Ik heb begrepen , dat je daarbij voldoende kit, van de juiste soort moet gebruiken. (niet bij de kering dus)
Oh ja, de kering wel aan de binenkant -waar de krukas langs draait- even wat olie aan strijken.

RE: achterste krukaskeerring
Geplaatst: za jun 30, 2007 11:29
door @lfa@lgra
Keerring idd helemaal droog monteren. Aantikken liefst met een klein kunststof hamertje.
Idd ook krukas lictje inolien en controleer van tevoren ook even of er een scherp randje op de rand van de krukas zit. ) Daar waar je de ring overheen schuift. Is dit het geavl plak dan even een stukje cellotape over de rand, dan beschadigd de keerring niet bij montage.
Ik heb zelf ook eens een losgeraakte keerring gehad. Dit was een rood exemplaar en die bleek 0.2 mm kleiner qua diameter te zijn. Daarna een grijze gemoteerd die wel goed was ) iets groter'.
Het allerbelangrijkste is dat je de keerring en nooit scheef intikt. Een keerring die eenmaal scheeft heeft gezeten zal nooit meer optimaal vast blijven zitten.