Pagina 1 van 1

staionair probleem 75 T-spark

Geplaatst: zo jun 24, 2007 20:40
door Ruben
ik heb dit weekend voor weinig geld een 75 T-spark gekocht. Het probleem is alleen dat ie stationair niet goed loopt.
Het toerental gaat omhoog en omlaag. Hoe kan ik meten/ testen of het bijvoorbeeld de injectie of de ontsteking is?
Is het ook mogelijk de auto uit te laten lezen?
Het betreft een t-spark uit '88, dus zonder KAT.

Groeten,

Ruben

RE: staionair probleem 75 T-spark

Geplaatst: ma jun 25, 2007 08:46
door DJ
Controleer eerst eens of de gasklep goed dicht gaat>> onder de gasklepas zit een schakelaar (kan je horen klikken met motor uit) deze moet je horen schakelen als met de hand gasklep bedient.
Zo niet staat vermoedelijk de gaskabel te strak of blijft beetje hangen.

Als deze afstelling wel klopt kan die schakelaar stuk zijn of de stationair regelaar werkt niet lekker.
Stekkers van de stationair regelaar nalopen en regelaar zelf schoonmaken wil wel eens helpen.
Anders een andere stationairregelaar proberen. (zijn nieuw erg duur)
Stationair regelaar zit tegen de zijkant van inlaatmanifold geklemt (motorzijde) met een beugeltje.

Mzzl,
DJ

RE: staionair probleem 75 T-spark

Geplaatst: ma jun 25, 2007 10:23
door Bartman
Je gasklep zal wel vies zijn in combinatie met inlaatrubbers die gaar zijn zodat ie valse lucht trekt.

Bougies en kabels zijn ook een mogelijkheid.

RE: staionair probleem 75 T-spark

Geplaatst: do jun 28, 2007 07:20
door DJ
Al succes geboekt??

Gr,
DJ

RE: staionair probleem 75 T-spark

Geplaatst: do jun 28, 2007 17:28
door Ruben
Hoi, ik ga de auto morgen pas ophalen. Moest eerst wat ruimte in mijn stalling maken . Dan ga ik als eerste zorgen dat ie stationair goed loopt.
Volgende punten zijn : remmenklauwen voor reviseren (hij remt echt heel scheef), gele koni's eronder en 105 uniballs scoren.

Gr Ruben