Pagina 1 van 1
Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: zo jun 17, 2007 22:00
door Floor
De Giulia is een ietsie verlaagd, maar bij een verkeerdrempel gaat het nogal eens mis (rij er dan ook nog zachtjes overheen).
Vandaag heb ik daarom de Sachs dempers vervangen door Rode Koni's met als resultaat....... nog meer drempelrammen.
Welke dempers hebben een sterkere demping bij ingaande slag? Billstein / Osrav?
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: zo jun 17, 2007 22:02
door @lfa@lgra
Bilstein is iig goed, juist daarom. Osrav ken ik niet..

RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: zo jun 17, 2007 22:27
door Tonio
Ik rij ook in een Giulia Super die verlaagd is (4 cm), met Sachs schokdempers (gasdempers, als nieuw) en een carterbeschermer. En dat bevalt me echt uitstekend, ik kan niet anders zeggen.
Verkeersdrempels neem ik ook altijd voorzichtig, want die zie je aankomen. Dus die raak ik nooit. Maar zelfs bij onverwachte grote kuilen of hobbels in het wegdek gaat het meestal goed. Af en toe raakt de carterbescherming dan het wegdek (die zit er dus niet voor niets

) maar dat is een uitzondering en geen regel.
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: zo jun 17, 2007 22:40
door elio
Ik heb hier een horrorverhaal over carterbeschermers, kort samengevat loop je blijkbaar het risico dat je je hele chassis plooit (als je met een standaard 105 met carterbeschermer een hindernis raakt); is het niet veiliger om gewoon een gat in je carter te rijden, kost veel minder?
linkje, wel in het Frans
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: ma jun 18, 2007 12:58
door alfaqv75
misschien pak je drempels ook verkeerd??
ik heb met mijn 33 met minder als een vuist hoogte speling rondgereden, en kwam toch redelijk over alle drempels, evenals met mijn giulia die met het carter ook nog geen vuist boven de weg ligt...
afremmen voor!! de drempel, schuin erover heen en dan is er niets aan de hand
het is veel lastiger als een auto in het midden laag is, mijn huidige 75 met 4 man erin is veel lastiger met korte drempels........
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: ma jun 18, 2007 14:54
door midas
en niet remmen op het laatste moment, dan hangt de auto juist naar voren/lager!
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: ma jun 18, 2007 19:17
door alfaqv75
en niet remmen op het laatste moment, dan hangt de auto juist naar voren/lager!
idd (en stuggere schokbreker beperken dit wel, maar je kan ook je rijstijl aanpassen en niet meer op de drempel remmen maar ervoor)
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: ma jun 18, 2007 19:40
door Andretti Molletti
nog veel belangrijker: rem los net voor de hindernis zodat de auto uit zijn veren kan komen!!
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: di jun 19, 2007 08:33
door stephen
en dan gas geven bij afrijden van de drempel(met de voorwielen)
heb ook diverse lage auto's gehad,en vereist wat oefening,maar dan gaat het wel wat beter(niet altijd)
maar scheef nemen van drempels is tegenwoordig in nieuwbouwwijken vaak nodig
zijn de veren ingekort,lees soepel? of stuggere verlagingsveren gebruikt?weet ff niet welk merk hiervoor beste te gebruiken
RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: di jun 19, 2007 09:28
door alfaqv75
nog veel belangrijker: rem los net voor de hindernis zodat de auto uit zijn veren kan komen!!
of iets gas geven net voor de drempel, komt ie nog wat hoger (alleen op die manier kom ik hier over 1 drempel in bleiswijk)
Re: RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: di jun 19, 2007 12:50
door Floor
nog veel belangrijker: rem los net voor de hindernis zodat de auto uit zijn veren kan komen!!
Da's de methode ja. Wel vreemd dat die Sachs dempers dus steviger zijn dan de Koni's De rode Koni's zijn wel nastelbaar trouwens, maar of dat invloed heeft op de ingaande slag?
De opties tot nu toe zijn:
Billstein dempers
Ruimte tussen beschermer en carter verkleinen
Verhuizen naar een ander land

RE: Carterbeschermer als drempelrammer
Geplaatst: di jun 19, 2007 13:18
door giulia-tom

Ja - ik weet niet ofdat de carterbeschermer wel een goed idee is.....Heb namelijk ook wel de schade van een ram met beschermer gemaakt - blij dat het niet de mijne was....Misschien niet gebeurd zonder die beschermer....
Tja - dan carterscheur, jammer dan (mits je het wel checkt op olielek na de "bump" )
Leuk staat het wel: maar mijn ervaring met een lage juul is dat je juist iedere CM moet pakken op bodemspeling - dan maar iets minder qua uiterlijk
