Pagina 1 van 1
Helluup!! (opgelost)!!
Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:08
door Kunki_156TS
Hallo allemaal,
ik ben sinds drie dagen trotse bezitter van mijn eerste Alfa!! (aangestoken door een vriend

)
Het gaat om alfa 156 1.8 ts uit '98. Ik merkte echter iets raars op met de toeren.
Wanneer ik rijdt of stil sta zijn de toeren normaal en loopt hij ook perfect stationair.
Maar wanneer ik rijdt en ik druk de koppeling in dan beginnen de toeren te schommelen van 2000 tot 500 toeren.
Hij slaat niet af maar het lijkt me ook niet normaal.
Weet iemand van jullie misschien wat dit is?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt!!
RE: Toerenprobleem (vaag)
Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:42
door Netfinity
500 toeren lijkt me wel weer weinig, maar dat hij wat harder dan stationair gaat draaien zou misschien door de airo / stuurbekrachtiger / rembekrachtiger kunnen komen. Die laatste twee weet ik niet, maar een airco vreet wel veel vermogen, waardoor de motor wat gas bij moet geven.
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:51
door Kunki_156TS
allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb alleen geen airco

en hij doet het ook wanneer ik rechtuit rij en niet rem.
Het rare is dat die ook stopt met schommelen wanneer ik eenmaal stil sta.
Hij doet het dus alleen wanneer ik rij en de koppeling indruk.
500 toeren is ook weinig maar hij slaat dan ook net niet af, het lijkt zeg maar alsof hij zelf weer gas bij geeft en vervolgens weer terug valt.
Hij doet het altijd maakt niet uit of de motor warm of koud is.
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:53
door Andretti Molletti
Het snelheidsignaal zorgt ervoor dat de stationairtoerentalregeling wat hoger gaat draaien .. volgens mij geheel normaal bij moderne motoren!
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:58
door Kunki_156TS
Maar ook dat die zo laag in de toeren duikt en heen en weer blijft gaan net zo lang todat ik stil sta of de koppeling weer los laat?
Hij blijft namelijk schommelen hij gaat in 2 sec van 2000 toeren naar 500 en weer terug en daar blijft hij mee doorgaan.
Dus het is niet eenmalig een toeren verschil. Een vriend van mij heeft ook een 156 weliswaar 1.6 ts maar die heeft dit verschijnsel niet.
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: ma jun 11, 2007 23:02
door Andretti Molletti
Dan begin maar eens met je gasklepsensor te controleren... de potmeter aan je gasklephuis en de stekker...
Die hoort door te geven dat je motor stationair moet afregelen en dat doet i dus blijkbaar niet.
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: ma jun 11, 2007 23:20
door Kunki_156TS
de eventuele problemen met de gasklepsensor of snelheidsregelaar zouden die naar boven komen wanneer ik hem laat uitlezen?
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: di jun 12, 2007 00:54
door Andretti Molletti
absoluut
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: di jun 12, 2007 10:56
door Kunki_156TS
ok dank je ga ik proberen.
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: di jun 12, 2007 11:32
door pieter van baalen
denk ook ff aan je lambda sensor deze help ook met het afregellen maar komt ook boven water bij een uitlezing....succes
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: di jun 12, 2007 17:00
door Alfabas
Told You KUNKSTAH !!! haha
Re: RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: di jun 12, 2007 17:03
door pieter van baalen
Told You KUNKSTAH !!! haha
o uw was gewaarschuwd

RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: di jun 12, 2007 17:07
door alfa146ts
Hey Kunki, we kijken deze week wel effe onder de kap en dan kump dat helemaal goed.Groeten Alfa Broertje
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: do jun 14, 2007 08:39
door Kunki_156TS
Okido kump goed thnx allemaal!!
RE: Helluup!! (vaag)
Geplaatst: wo jun 20, 2007 14:06
door Kunki_156TS
Hallo Alfisti,
ff een update. Sinds ik mijn eerste bericht geplaatst hebt is het inhouden steeds erger geworden.
Op een gegeven moment ging hij zelfs als een gek knallen. ( op zich een leuk geluid maar geen fijn gevoel )
Dus ik naar iemand in Losser die een alfa uit kon lezen en wie mij aangeraden was (elferdien misschien kennen jullie hem)(( aardige vent trouwens en alfisti in hart en nieren))
Ik kom daar hij start hem één keer en zegt ik weet het al. Vervolgens draait hij de kap van het blok haalt de bobines eruit en daaronder ligt gewoon een laagje water op de bougies.
Dus wij dat schoonmaken testritje maken hielt de 156 alleen nog een beetje in maar geen geknal meer en hij had ook al het meeste van zijn vermogen terug.
Waarschijnlijk dus de LMM. FF eentje geleend om zeker te weten en ja hoor rijden als een tierelier.
Dus dit is opgelost. Het was dus een combinatie van vocht bij de bougies en bobines en een slechte Luchtmassameter.
Bedankt voor jullie hulp en tot laterzz