Pagina 1 van 1

CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 12:38
door Netfinity
Na het vervangen van de bakrubbers en het terugplaatsen van de uitlaat, had ik nog steeds last van een bonkend geluid bij lastwisselingen en drempels. Nu blijkt dat de uitlaat tegen de carosserie en tegen de transaxle aankomt. De pijp achter de middendemper komt tegen de koppeling aan, in rust zit hij er een centimeter vanaf ongeveer. Hier zijn gewoon de ringvormige rubbers van Prins Bredevoort gebruikt. Met grotere ringen komt de pijp niet lager te hangen.
Verder komt de pijp voor einddemper, waar hij op zijn hoogste punt zit tegen de carosserie tijdens het rijden. Hier is het orginele wiebertje gebruikt en ook de twee ringen met balkje aan de achterzijde.
Iemand hier ervaring mee?
Misschien dat het helpt om het stukje na de bocht omhoog van de middenpijp wat korter te maken, waardoor de einddemper er verder overheen kan. Denk alleen dat ik wel een extra plaatje moet maken voor de bevestiging van het wiebertje, zodat deze lager komt te hangen. Bij de koppeling wordt het lastiger, hier zou ik de pijp iets naar onder moeten buigen, want ook zonder rubbers hangt hij vlak onder de bak.
Iemand die deze dempers zonder aanpassingen wel goed onder zijn 75 heeft kunnen hangen?
Ik zal vanavond foto's proberen te maken.

RE: CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 12:46
door AlfettaOwner
Wellicht dat je einddemper te hoog in de rubbers hangt.
Deze trekt dan het hele laatste stuk onder spanning met alle gevolgen van dien.

Idd een plaatje maken met 2 ogen als verlenging van het wiebertje en bij de laatste bevestinging einddemper ook deze wat laten zakken.

RE: CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 13:12
door Netfinity
Ja dat moet ik dan maar gaan proberen. De middendemper was waarschijnlijk hierdoor ook gescheurd, aan de bovenkant, rond de pijp naar achteren. Dit is inmiddels gelast. Hoop dat de middenpijp dan ook wat lager gaat hangen, zonder dat alles te erg belast wordt.

RE: CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 21:10
door Alessandro
Ik denk, dat je de middenpijp mooier/ beter moet hangen. Ik heb ook allerlei hulpmiddelen/ gepast geweld moeten gebruiken, voordat dat bij mijn 75 naar wens hing. De maatvoering/ bochtenbuigwerk is niet helemaal dat wat ja er van mag verwachten. :? Maar met wat blokken hout en duwen/ trekken aan de pijp(en) komt het allemaal goed. (wel het hout weghalen hè)

Nota bene: koppel eerst de einddemper los en zie dan hoe de middenpijp hangt, dan misschien aanpassen, dan einddemper, enz. :roll:

RE: CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 21:37
door AlfettaOwner
Probeer maar eerst met einddemper, strakjes heb je de boel aangepast en wil je de einddemper monteren kom je erachter dat hij niet 100% past.
Je kunt dan weer overnieuw beginnen 8)

Als je de bocht van de einddemper tegen de carroserie komt kan dat alleen tegen de bovenkant zijn.
Dat betekend dat je uitlaat te hoog in de rubbers hangt of/en.......de boel niet goed in elkaar hebt geschoven.
Of je hebt inferieure kwaliteit die van geen meter past :(

RE: CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 21:41
door alfa 75&90 driver
Ik heb mijne net hoger moeten hangen bij de 75.
Anders sloeg de bocht v/d achterdemper tegen de ontluchtingsnippel van de achterremklauw. :?

Gr Stefan

RE: CSC voor-, midden- en einddemper tegen carosserie

Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:39
door Netfinity
Heb vanavond een bevestigingsplaatje gemaakt, waarmee ik hem 3 cm lager aan het wiebertje-rubber kan hangen. Ben alleen bang dat 3 cm te veel van het goede is, dan komt de remklauw weer in zicht... Korter kan niet, of ik moet een stukje uit het rubber halen, maar dat vinden ze bij de apk vast weer niet lief.
Zal eens proberen (als het droog is) de middendemper te draaien, moet hem toch nog gasdicht krijgen bij de klemkoppeling voor. Misschien dat die einddemper er nog wat verder op kan, anders 10 mm van de middendemper afslijpen ofzo.
En dan maar hopen dat ze de remschijven niet afkeuren oid, want dan kan ik hem beter schorsen ben ik bang.