Dat zal een nieuwe koppelingsplaat worden, want deze zijn apart niet te vervangen. En moest dat toch lukken, dan kan je beter een nieuwe koppelingsplaat steken omdat de oude er dan toch uitligt. Er zitten trouwens veren in de koppelingsplaat die er axiaal inzitten en die er radiaal inzitten. De axiale zijn eigenlijk revetten om de plaatdelen samen te houden, maar deze dienen ook om het soepelder aangrijpen van de koppelingsplaat te verzekeren. De radiale veren doen dienst als torsiedemper. Het is zo'n veer die waarschijnlijk in jouw geval gebroken is. De radiale veren hebben 2 afmetingen om resonantie te voorkomen.Dat veertje klinkt me bekend dat is al eens eerder geopperd, is dat moeilijk te repareren?
Hi Duke, kan ik er mee doorrijden of moet het zo snel mogelijk vervangen worden.....Dat zal een nieuwe koppelingsplaat worden, want deze zijn apart niet te vervangen. En moest dat toch lukken, dan kan je beter een nieuwe koppelingsplaat steken omdat de oude er dan toch uitligt. Er zitten trouwens veren in de koppelingsplaat die er axiaal inzitten en die er radiaal inzitten. De axiale zijn eigenlijk revetten om de plaatdelen samen te houden, maar deze dienen ook om het soepelder aangrijpen van de koppelingsplaat te verzekeren. De radiale veren doen dienst als torsiedemper. Het is zo'n veer die waarschijnlijk in jouw geval gebroken is. De radiale veren hebben 2 afmetingen om resonantie te voorkomen.