Pagina 1 van 2
Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 14:53
door Alfa-Corazon
Eén
Ik hoorde gisteren iemand zeggend dat de SZ 3 camber instellingen heeft op de vooras. Zo ja, hoe stel je deze even snel in?
Twee
Ik vergeet regelmatig mijn verlichting uit te doen als ik de contactsleutel terugdraai. In de 75 hoor je dan een ergerlijk sirenetje. Het zorgt er wel voor dat ik de verlichting uit doe.
Heeft de SZ dit ook? Misschien is die van mij kapot, de hendels zijn wel gelijk.
PB-en mag ook.
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 15:21
door alfaqv75
Twee
Ik vergeet regelmatig mijn verlichting uit te doen als ik de contactsleutel terugdraai. In de 75 hoor je dan een ergerlijk sirenetje. Het zorgt er wel voor dat ik de verlichting uit doe.
Heeft de SZ dit ook? Misschien is die van mij kapot, de hendels zijn wel gelijk.
dit zit niet in de hendels, maar onder je dashboard. Zo'n geluidje (dat piepen) kan je ook achteraf inbouwen en is zelfs bij halfords te koop

RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 15:48
door Andretti Molletti
Zit rechts boven het dashboardkastje onder het schroefplaatje een zoemer bij de 75...
Die van mij gooi ik eerdaags weg dus die mag je zo hebben... de kabelboom van de SZ zal vast voorzien zijn van zulks een steker toch?
Je bedoeldt 3 stelmogelijkheden:
1 Sporing
2. Castor
3. Camber
?
Re: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 15:53
door yuri 75 V6
Eén
Ik hoorde gisteren iemand zeggend dat de SZ 3 camber instellingen heeft op de vooras. Zo ja, hoe stel je deze even snel in?
Twee
Ik vergeet regelmatig mijn verlichting uit te doen als ik de contactsleutel terugdraai. In de 75 hoor je dan een ergerlijk sirenetje. Het zorgt er wel voor dat ik de verlichting uit doe.
Heeft de SZ dit ook? Misschien is die van mij kapot, de hendels zijn wel gelijk.
PB-en mag ook.
Heeft een SZ dezelfde onderste draagarm-constructie als een 75 (exclusief de torsies, dan)? Want dan draai je de bouten/moeren door draagarm en chassis los, vult de ruimte tussen draagarm en chassis met ringen en draait het zaakje weer vast. Hoe meer ringen, hoe meer negatief camber. Wél zorgen dat de borgmoer nog voldoende op de bout zit. Op mijn reeser heb ik een mm of 5 a 6 (geloof ik) aan ringen zitten, met een fors negatief camber als resultaat.
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 16:12
door Andretti Molletti
Camber stellen betekend per definitie sporing stellen!!!!
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 16:14
door yuri 75 V6
Uiteraard. En als je toch bezig bent, maximaal castor stellen. Stuurt een heel stuk lekkerder in vind ik.
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 16:30
door Andretti Molletti
Of zoals Roy zelf uitlegde: met het schakelaartje de achteras verhogen heb je in de auto keuze uit 2 camberstanden

RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 17:07
door Alfa-Corazon
De beste man was ervan overtuigd dat je dat zo even kon instellen. Dus naar het circuit toe de voorwielen vrij recht. Op het circuit veel schuiner (van de voorkant gezien dan).
Ik denk zelf van niet. Straks zal ik wat duidelijke afbeeldingen plaatsen.
Die zoemer zou ik graag van je willen hebben, Andretti.
Dat zal wel Plug and Pray zijn.
PS met de rode knop verhoog je de achteras én de vooras.
Dat heb ik ook nooit begrepen. Waarom beide assen als je alleen voor een hoogte probleem hebt.
Bij Ferrari kun je alleen de vooras verhogen.
Ik heb een hele nieuwe set KONI dempers voor de SZ voor als deze kapot gaan. Stom want eigenlijk heb je alleen aan de voordempers genoeg.
Gaan de achterste kapot. Zet je er veeeeel betere op (die niet omhoog kunnen).
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 17:10
door yuri 75 V6
Is goed te doen hoor, op een circuit, maar stelde die man dan ook meteen zijn sporing? Dan moet je met touwtjes en zo overweg kunnen.
Re: RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 17:14
door Alfa-Corazon
Is goed te doen hoor, op een circuit, maar stelde die man dan ook meteen zijn sporing? Dan moet je met touwtjes en zo overweg kunnen.
Oh ja hij was geen SZ eigenaar maar had het in een artikel gelezen. Niet in mijn franstalige handleiding in ieder geval.
Re: RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 17:52
door Andretti Molletti
Is goed te doen hoor, op een circuit, maar stelde die man dan ook meteen zijn sporing? Dan moet je met touwtjes en zo overweg kunnen.
Oh ja hij was geen SZ eigenaar maar had het in een artikel gelezen. Niet in mijn franstalige handleiding in ieder geval.
Was niet van mij!! Ik aanvaard geen aansprakelijkheid!!!!!!!!
De zoemer is voor jou Roy!!
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 19:49
door frankalfa
Dre ff over de zoemer; is die standaard? Heb ik nog nooit gezien in een 75 nl....Mgoed origineel of niet,Roy zn accu blijft vol!!
Grtz,fRank
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 19:57
door Andretti Molletti
is origineel.
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 21:11
door Alfa-Corazon
Nu in het Duits:
Geen instelling te zien.
RE: Twee korte SZ vragen.
Geplaatst: di mei 29, 2007 21:16
door ravado
dat is idd gewoon std 75 draagarmpje.... muv bovenste castorarm