Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Twee korte SZ vragen.

di mei 29, 2007 14:53

Eén
Ik hoorde gisteren iemand zeggend dat de SZ 3 camber instellingen heeft op de vooras. Zo ja, hoe stel je deze even snel in?

Twee
Ik vergeet regelmatig mijn verlichting uit te doen als ik de contactsleutel terugdraai. In de 75 hoor je dan een ergerlijk sirenetje. Het zorgt er wel voor dat ik de verlichting uit doe.
Heeft de SZ dit ook? Misschien is die van mij kapot, de hendels zijn wel gelijk.

PB-en mag ook.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Twee korte SZ vragen.

di mei 29, 2007 15:21

Twee
Ik vergeet regelmatig mijn verlichting uit te doen als ik de contactsleutel terugdraai. In de 75 hoor je dan een ergerlijk sirenetje. Het zorgt er wel voor dat ik de verlichting uit doe.
Heeft de SZ dit ook? Misschien is die van mij kapot, de hendels zijn wel gelijk.
dit zit niet in de hendels, maar onder je dashboard. Zo'n geluidje (dat piepen) kan je ook achteraf inbouwen en is zelfs bij halfords te koop :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Andretti Molletti

di mei 29, 2007 15:48

Zit rechts boven het dashboardkastje onder het schroefplaatje een zoemer bij de 75...
Die van mij gooi ik eerdaags weg dus die mag je zo hebben... de kabelboom van de SZ zal vast voorzien zijn van zulks een steker toch?

Je bedoeldt 3 stelmogelijkheden:
1 Sporing
2. Castor
3. Camber
?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Twee korte SZ vragen.

di mei 29, 2007 15:53

Eén
Ik hoorde gisteren iemand zeggend dat de SZ 3 camber instellingen heeft op de vooras. Zo ja, hoe stel je deze even snel in?

Twee

PB-en mag ook.
Heeft een SZ dezelfde onderste draagarm-constructie als een 75 (exclusief de torsies, dan)? Want dan draai je de bouten/moeren door draagarm en chassis los, vult de ruimte tussen draagarm en chassis met ringen en draait het zaakje weer vast. Hoe meer ringen, hoe meer negatief camber. Wél zorgen dat de borgmoer nog voldoende op de bout zit. Op mijn reeser heb ik een mm of 5 a 6 (geloof ik) aan ringen zitten, met een fors negatief camber als resultaat.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

di mei 29, 2007 16:12

Camber stellen betekend per definitie sporing stellen!!!!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 29, 2007 16:14

Uiteraard. En als je toch bezig bent, maximaal castor stellen. Stuurt een heel stuk lekkerder in vind ik.

Andretti Molletti

di mei 29, 2007 16:30

Of zoals Roy zelf uitlegde: met het schakelaartje de achteras verhogen heb je in de auto keuze uit 2 camberstanden 8)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 29, 2007 17:07

De beste man was ervan overtuigd dat je dat zo even kon instellen. Dus naar het circuit toe de voorwielen vrij recht. Op het circuit veel schuiner (van de voorkant gezien dan).
Ik denk zelf van niet. Straks zal ik wat duidelijke afbeeldingen plaatsen.

Die zoemer zou ik graag van je willen hebben, Andretti.
Dat zal wel Plug and Pray zijn.

PS met de rode knop verhoog je de achteras én de vooras.
Dat heb ik ook nooit begrepen. Waarom beide assen als je alleen voor een hoogte probleem hebt.
Bij Ferrari kun je alleen de vooras verhogen.

Ik heb een hele nieuwe set KONI dempers voor de SZ voor als deze kapot gaan. Stom want eigenlijk heb je alleen aan de voordempers genoeg.
Gaan de achterste kapot. Zet je er veeeeel betere op (die niet omhoog kunnen).
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op di mei 29, 2007 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 29, 2007 17:10

Is goed te doen hoor, op een circuit, maar stelde die man dan ook meteen zijn sporing? Dan moet je met touwtjes en zo overweg kunnen.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Twee korte SZ vragen.

di mei 29, 2007 17:14

Is goed te doen hoor, op een circuit, maar stelde die man dan ook meteen zijn sporing? Dan moet je met touwtjes en zo overweg kunnen.
Oh ja hij was geen SZ eigenaar maar had het in een artikel gelezen. Niet in mijn franstalige handleiding in ieder geval.

Andretti Molletti

Re: RE: Twee korte SZ vragen.

di mei 29, 2007 17:52

Oh ja hij was geen SZ eigenaar maar had het in een artikel gelezen. Niet in mijn franstalige handleiding in ieder geval.
Was niet van mij!! Ik aanvaard geen aansprakelijkheid!!!!!!!!

:lol: :wink:

De zoemer is voor jou Roy!!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 29, 2007 19:49

Dre ff over de zoemer; is die standaard? Heb ik nog nooit gezien in een 75 nl....Mgoed origineel of niet,Roy zn accu blijft vol!! :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

di mei 29, 2007 19:57

is origineel.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 29, 2007 21:11

Nu in het Duits:
Afbeelding

Afbeelding