afstandsbediening CV
Geplaatst: za mei 26, 2007 17:16
Ik ben vandaag oa een afstandsbediening aan het inbouwen (in de Thema) voor de CV en ik heb een probleem met de kofferbak ontgrendeling.
Het volgende:
In het handschoenenkastje zit de knop om de klep te ontgrendelen. Aan de knop 3 draden: een roze constante 12V+, een zwarte massa en een rode die naar het motortje loopt. De schakelaar verbindt in ruststand de rode en de massa door. Als je de schakelaar indrukt verbreekt hij de massa en de rode draad en maakt contact tussen de roze constante + en de rode naar het motortje. Ik heb dat gemeten op de multistekkerzonder schakelaartje erop. Maak je even een verbinding tussen de roze en de rode: hup, motortje open. Klaar zou je zeggen. Plussignaaldraadje uit de ontvanger op de rode draad naar de motor aangesloten, pats, zekering eruit! Hij verbindt hem immers door met de massa, via die schakelaar!
Ik zou de zwarte draad los kunnen laten en de klep voortaan alleen maar openen met de afstandsbediening, maar zonder die zwarte draad gaat hij ook niet meer op slot.
Snappie het nog?
Wie kan mij helpen want de hele auto ligt uitelkaar en ik raak ietwat geirriteerd...
Het volgende:
In het handschoenenkastje zit de knop om de klep te ontgrendelen. Aan de knop 3 draden: een roze constante 12V+, een zwarte massa en een rode die naar het motortje loopt. De schakelaar verbindt in ruststand de rode en de massa door. Als je de schakelaar indrukt verbreekt hij de massa en de rode draad en maakt contact tussen de roze constante + en de rode naar het motortje. Ik heb dat gemeten op de multistekkerzonder schakelaartje erop. Maak je even een verbinding tussen de roze en de rode: hup, motortje open. Klaar zou je zeggen. Plussignaaldraadje uit de ontvanger op de rode draad naar de motor aangesloten, pats, zekering eruit! Hij verbindt hem immers door met de massa, via die schakelaar!

Snappie het nog?
Wie kan mij helpen want de hele auto ligt uitelkaar en ik raak ietwat geirriteerd...
