13.000 km na beide cilinderkoppen te hebben gereviseerd, begin ik helaas toch een ratel uit het blok te horen. Ik hoopte stiekem dat het een klein lekje in het uitlaatspruitstuk was, maar dit blijkt niet het geval. Het geluid komt toch echt vanuit het carter. De auto staat nu stil, en ik ben voorbereidingen aan het treffen om de lagerschalen van de drijfstangen te vervangen. Helaas heb ik geen brug, en zal het dus weer een parkeerplaatsoperatie worden

Ik heb:
-Revisiematen van krukaslagertap
-Een 25-50mm (buiten)micrometer
-Mijn gezond(?) verstand

In eerdere topics heb ik gelezen dat de lagerschalen in drie verschillenden kleuren te verkrijgen zijn, nl. rood, blauw, en geel. Stel dat alle lagertappen op de krukas nog netjes zijn, en binnen de marges van de gegeven revisiematen liggen....is het dan zo dat je dezelfde lagerschalen terug monteerd als dat erin zaten? Een blauwe kleur geeft een dikkere lagerschaal aan. Die pas je toch alleen maar toe wanneer de krukastap opnieuw geslepen is? Of zou het ook kunnen dat een tap wat ingesleten is, en daarom juist de blauwe lagerschalen erin moeten?
Graag even een klein beetje hulp