Pagina 1 van 1

Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: ma mei 14, 2007 20:49
door Michel vd Grinten
De eerste kromming op het spruitstuk van de 2.5 geeft een boogje/ bult, terwijl de 3.0 "rechter" naar beneden loopt. Hoeveel verschil in vermogen brengt dit met zich mee? Ik heb namelijk net mijn 3.0 spruitstuk kapot gereden en heb nu nog wel een 2.5 liggen.

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: ma mei 14, 2007 20:51
door yuri 75 V6
Als het al verschil maakt, ga je daar in het echte leven niks van merken denk ik zo.

Re: RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: ma mei 14, 2007 20:55
door Michel vd Grinten
Als het al verschil maakt, ga je daar in het echte leven niks van merken denk ik zo.
Dus Yuri, jij stelt dat er geen verschil is tussen de 2.5 en de 3.0 ?

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: ma mei 14, 2007 20:57
door yuri 75 V6
Althans niet merkbaar in het echte leven. Misschien (en ik zeg misschien) is het meetbaar, maar laten we wel wezen: op 190 pk merk je er 3 niet. Even terzijde: een 75 2.5 en 3.0 hebben andere nummers voor de spruitstukken, maar dezelfde krommingen. Misschien zit het verschil in kromming t.o.v. de GTV wel in een packaging-probleem in de auto?

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: ma mei 14, 2007 21:01
door Michel vd Grinten
Als die er is, dan is die er aan de kant van GTV zeg maar. Want de 2.5 pastten in eerste instantie prima. Beter nog eigenlijk dan de 3.0. En idd, de 2.5 begint met 136 en de 3.0 met 195 ....dacht ik. Anyways. Ik ga het eens overwegn. Thanks Yuri!

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: ma mei 14, 2007 22:05
door Aikon1694
Drempel?

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: di mei 15, 2007 01:45
door Michel vd Grinten
Nope 3 pionnen op Assen. Die zijn wel rubber, maar de bevestging bleek van metaal. Spruitstuk aan diggelen en de nieuwe downpipes (met vlechtwerk) helemaal dubbelgeklapt. Dat gaf een herrie! :schrik:

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: di mei 15, 2007 09:01
door Dennis de Rooy
GTV6 heeft een kleinere binnendiameter dan een 3.0. Dat ga je wel merken op hoge toeren. Als de tijd dringt monteren, maar wel zoeken naar een setje 3.0 spruitstukken. Beter nog, even in de buidel tasten voor een setje CSC spruitstukken. Dat ga je echt merken op hoge toeren en ook nog eens 2 cm extra grondspeling waar je het nodig hebt. Maar Michel, die pionnen staan er niet voor niks.... (uitkomen de Bult of GT voor het recht stuk?)

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: di mei 15, 2007 09:13
door Michel vd Grinten
Dennis, de Bult idd:) Ik ben wel enigszins gewend om met wat meer vermogen te rijden en gebruik toch vaak elke meter van het circuit. Alleen had ik nog nooit op Assen echt gereden en daarbij dus ook nog nooit die vreemde pionnen. Op Zolder staan ze enkel in de chicane en op Zandvoort kom je ze niet tegen. Ik dacht dus: laat maar driften (standaard straatbanden, Vredestein :( ) En daarbij bleek het dat de pionnen verankerd zijn met een metalen! plaatje. De 75 had door de banden veel overstuur, dat kon je enigszins oplossen door gematigder te rijden of ... gas erop en laten driften. Eh mijn keus weet je inmiddels. De volgende keer toch maar slicks en wat minder fel de meters gebruiken. Trouwens wat zijn die bochten moeilijk na de bochten (2) na Start Finish...jemig, lijkt wel een kartcircuit....overstuur, onderstuur en alleen maar zonder gas erop laten rollen...pffffffff. Die CSS zijn trouwens wel erg duur...525,- per kant!

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: di mei 15, 2007 09:39
door Dennis de Rooy
Even Robert bellen van Autoparts Brummen en vraag of hij niet een mooie aanbieding heeft. Misschien ligt er wel een setje van iemand die 'm niet op is komen halen oid en kan je 'm voor minder meenemen.

De Bult, daar heb ik er te vaak naast gestaan bij de cursus(zelfs bij het examen). Je kan er verschrikkelijk hard doorheen, maar het gaat ook wel eens net mis. De 1e sectie is idd lastig, ik ben er nog steeds niet uit wat nou de snelste manier is. Maar met een TS heb je iets minder last van onderstuur al schijnt de hairpin nu ruimer te zijn dan vorig jaar.

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: di mei 15, 2007 10:09
door Michel vd Grinten
Vanaf bocht 3 na S/F is het wijd/kort/wij en zeer kort eruit richting het rechte stuk....althans zo ging ie erg goed. Ik zal Robert eens bellen!

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: di mei 15, 2007 10:21
door Aikon1694
Assen is ook voor 2 wielers ;-)

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: wo mei 16, 2007 16:43
door Michel vd Grinten
@ Dennis, nog bedankt voor de tip van AutoParts. Super aardige man die Robert. Je kreeg de groeten en ik kreeg de CSC :)

RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: wo mei 16, 2007 17:22
door Dennis de Rooy
Kijk! Goede zaken....... voor allebei.

Re: RE: Spruitstuk (uitlaat) GTV 2.5 zelfde als 75 3.0 ???

Geplaatst: wo mei 16, 2007 17:26
door Aernoudt
@ Dennis, nog bedankt voor de tip van AutoParts. Super aardige man die Robert. Je kreeg de groeten en ik kreeg de CSC :)
:lol:

Robbert de Graaf is een hele aardige vent inderdaad; goede servcie ! :thumbs: