Pagina 1 van 1

Welke verdelerkap op een bertone

Geplaatst: do mei 10, 2007 00:07
door Stef33
Ik heb al even op het forum en internet gezocht, maar niets kunnen vinden.

Welke verdelerkap moet er op een bertone? En waar te krijgen? Ik zal morgen eens een automaterialenzaak bellen maar of die me verder kunnen helpen? Arese zal ze wel hebben, maar dan heb ik hem waarschijnlijk niet binnen voor het weekeinde. :-(

Ik heb nog een kap liggen van een 75TS maar die past niet. Diameter en hoogte zijn exact gelijk alleen zitten de punten voor de montage clips net verdraaid en moet er voor de bertone een positioneergat in zitten, die van de 75TS heeft een positioneernok en op een andere plek. Als je echt in nood zou zitten zou je het misschien werken kunen krijgen met een vijl en tyraps, maar dan ga je je een beetje macguyver voelen. ;-)

RE: Welke verdelerkap op een bertone

Geplaatst: do mei 10, 2007 07:55
door Egbertone
Stef,

Al bij Tuynder in Nootdorp geprobeerd? http://www.tuynder.nl

Of anders Prins Bredevoort... klik

RE: Welke verdelerkap op een bertone

Geplaatst: do mei 10, 2007 09:49
door Stef33
Tuynder heeft on-line alleen de nieuwere types staan, maar bellen kan natuurlijk altijd. Prins Bredevoort was ik weer vergeten, gelijk nog eens in m'n bookmarks gezet. Daar hebben ze 2 typen een Bosch en een Marelli, is dat uitwisselbaar of moet je het juiste type hebben? Op de oude kan ik nergens tekst ontdekken, wel is ie bijna exact gelijk aan de Bosch van de 75TS (op de boven beschreven details na), dus een bosch?

Nadeel van beide bovenstaande winkels is natuurlijk weer dat verzenden, morgen ben ik niet thuis en zaterdag moet ie eigenlijk klaar zijn. Alhoewel Tuynder nog wel te doen is als het echt moet (en ik vrij kan krijgen).

RE: Welke verdelerkap op een bertone

Geplaatst: ma mei 14, 2007 10:25
door Stef33
De lokale automaterialenzaak had niet het juiste kapje op voorraad, maar had mogelijk wel iets in een ander filiaal. Kapje daar achtergelaten zodat ze konden vergelijken en ik werd dezelfde middag nog teruggebeld dat ze er een gevonden hadden.

Zaterdag opgehaald en gemonteerd. Maar nu liep de bertone weer op 3 cylinders. :-(
Dus zondag nog alles eens nagekeken, kapje er weer af etc. Bleek ik uiteindelijk ook nog eens een defecte bougiekabel te hebben. Gelukkig had ik nog wat oude kabels van de 75TS liggen en na vervangen liep hij eindelijk weer perfect. :-)

Dus na alle vertragingen en andere verplichtingen nog heel laat op weg naar de registerdag. Toen we daar aankwamen was er al niet veel meer te doen, dus even de laatste alfa's bekeken, poffertjes gegegeten kleine paar rondjes op de draaimolen en er weer vandoor. Niet zo'n ramp aangezien we toch niet zover daar vandaan ook nog een even ergens langs moesten en we dus ook gewoon weer eens een lekker ritje van zo'n 300km in de bertone gemaakt hebben.