alfa-j

Hulp bij plaatsing zenderkit alfasud sprint

di mei 08, 2007 23:20

Hallo,

Ik zit met een probleem met de plaatsing van de zenderkit op mijn alfasud sprint.

Meer bepaald wat het stuk betreft dat op het portier wordt bevestigd, dit blijkt ongeveer 1cm korter te zijn dan het portier zelf.
Mijn vraag is dan ook of we het stuk aan de voorkant moeten aansluiten of eerder naar de achterkant van het portier. Een raar geval, wetende dat alle andere stukken passen. Natuurlijk loopt ons werk hierdoor vertraging op, wat wel heel vervelend is, dus had ik gehoopt dat iemand van jullie mij kon helpen.

Wat ook welkom zou zijn buiten alle andere informatie is eventueel een technische montage handleiding over deze kit, als die dan nog te vinden is?

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Hulp bij plaatsing zenderkit alfasud sprint

di mei 08, 2007 23:29

Reijnaje op dit forum heeft een Sprint met Zender kit, mijn ex-Sprint. Ik dacht dat de kit aan de voorkant van de deur niet aansloot, de reden zie je vanzelf als je het portier opent. Als je hem helemaal naar voren op het portier monteert komt hij volgens mij bij het openen tegen het plasticdeel dat op het voorspatbord zit.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 09, 2007 00:04

Klinkt inderdaad logisch, en is bij veel van dit soort delen het geval. Als het eenmaal in kleur gespoten is en je ziet de auto als geheel valt het ook nauwelijks op en is het zeker niet storend. Als je het deel sec op het protier monteert zal het er wel raar uitzien.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfa-j

wo mei 09, 2007 09:50

omdat er dat verschil is van ongeveer 1 cm hebben we hem zowel aan de voor-als achterkant eens effe vastgeplakt! Toen we hem helemaal vooraan aansloten was er geen enkel probleemom die te openen en nergens raakten de delen elkaar.[/b]

MarcoSprint
Full Member
Full Member

wo mei 09, 2007 16:41

De Sprint van Serge en Reijnaje is eerst van mij geweest. Ik kan mij herinneren dat er bij mij aan de voorkant ook iets ruimte was. Bij mij raakte de deurpanelen soms wel de voorpanelen, maar dat kwam omdat de voorpanelen niet goed strak aansloten. Ik zou in ieder geval wat ruimte overhouden aan de voorkant, het is zonde als straks je panelen beschadigd raken. En als de kit in kleur is gespoten zie je er bijna niets meer van. Tip: behandel de gaten waar je de kit op bevestigd goed tegen roest! Succes ermee!
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 09, 2007 17:02

Afbeelding

Het voorbeeld hoe het moet.

Terug naar “Algemene Technische vragen”