pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

pffff word er een beetje moe van 155 loopt nog niet lekker

ma mei 07, 2007 21:26

nou de 155 loopt nog steeds niet lekker wat is er allemaal al aan gedaan...

-grote beurd incl bougie's bougie kabels brandstoffilter luchtfilter olie filter en olie
-lmm stationair regeling en carterventilatie filter gereinigd
-vacuuum slangen vervangen
-andere lmm geprobeerd
-nw lambda sensor en lege kat geplaatst
-metb remreiniger lucht lekage gezocht voor valse lucht en niet aanwezig
-koudstart sensor door gemeten en vervangen
-nokkenas versteller gecontroleerd

dit alles omdat de 155 2.0TS 8v niet lekker stationair loopt ze loopt redelijk alleen zacht dan vluchtig in waardooor ze bijna uitvalt en loopt dan weer ff redelijk stationair....

ook wanneer ik op het gas ga houd ze zo in dat ik bijna een kus op het stuur kan geven en dan gaat ze er weer vandoor als een gek.....

snap er nu niks meer van iemand nog enig idee?????????????????????

onstekkings modulle?
onstekings relais?
disbobine?
gasklephuis sensor?
brandstof probleem?

HELP!!!!!!!!!!! :cry:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

patje1100
Guru
Guru

RE: pffff word er een beetje moe van 155 loopt nog niet lekk

ma mei 07, 2007 22:19

Pieter@ Heb exact hetzelfdeprobleem gehad

Ontkoppel maar eens een bobine. Op 1 bobine loopt ie ook goed. Door de stekkers onder de bobines te wisselen kom je er wel achter welke ligt te jutteren en of het de een bobine of die module is die er onder zit

MarkGTV
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma mei 07, 2007 23:37

Heb ooit ook zo'n probleem aan de hand gehad, bleek een verzadigde katalysator te zijn. Lambdasonde was al een geruime tijd defect, waardoor de kat een te rijk mengsel te verduren kreeg.
En dan raakt de kat wel eens verzadigd.......... :wink:

Succes :thumbs:
Scarb 4448.
MiTo 1.3 JTDm Eco ( lekker goeiekoop...)
Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170pk

Heb gereden:
- 33 1.3S
- 33 1.7 16v S
- 33 16v Elegance
- 155 1.8 TS
- Alfa 75 1.8 Turbo
- Bertone GTV 2000

Life's so Alfa........

Andretti Molletti

di mei 08, 2007 00:50

Je krijgt niet genoeg benzine...?
Meet de benzine druk maar eens en vooral tijdens accelereren... verstopt benzinefilter...defecte drukregelaar?

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 08, 2007 17:21

Nogmaals resetten en anders even laten uitlezen
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: pffff word er een beetje moe van 155 loopt nog niet lekk

di mei 08, 2007 22:02

-grote beurd incl bougie's bougie kabels brandstoffilter luchtfilter olie filter en olie
-andere lmm geprobeerd
de dingen die hier boven staan heb ik al gedaan dus er zit een lege kat onder dus die zit niet verstopt en de lamda is ook nieuw
brandstoffilter geplaatst zat zelf ook aan onstekking te denken....

brandstof druk regelaar is goed ook de vacuuum slang er naar toe vervangen en stinkt in de uitlaat ook naar brandstof ga nog dis bobine's wissellen en onstekkings modulles (heb ik nog liggen) en de gasklep incl positie sensor en hoop dat het dan verholpen is....

enige wat dan nog kan naar mijn mening is brandstofpomp of bdp sensor....

dre brandstof druk regelaar werkt naar mijn mening met een membraam en de onderdruk in het inlaatspruitstuk dus als deze lek is zou hij constand beroerd moeten lopen denk ik.....

en de katelisator is leeg dus verstopt raken lijkt me ook onwaarschijnlijk en uitlezen zou alleen nut hebben bij een 8v als het motor managment lampje zou branden (is mij verteld :roll: )

maar super bedankt voor de reacties :lol: :lol: :lol:

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: pffff word er een beetje moe van 155 loopt nog niet

wo mei 09, 2007 13:23

Nogmaals resetten en anders even laten uitlezen
Mijn idee. Uit eigen ervaring weet ik dat de Motronic een zelfleereffect heeft. De symptomen worden dan gebruikt om de programmering iets aan te passen.

Om er vanaf te komen, accupolen los en een kwartier los laten liggen of een paar minuten met elkaar verbinden.

Volgens mij heb je alles gedaan, behalve misschien nog de benzinedruk testen. In de vraagbaak staat een goede test voor brandstofdrukregelaar en -demper.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 10, 2007 20:49

nou heb hem gereset maar nog geen haar beter heb wel ff gekeken maar de achterste spannings regelaar zit onderste boven gemonteerd misschien heeft hij hier al een keer problemen gehad alleen zitten de stekkers nu dus wel ongeveer in elkaar????

ga toch morgen disbobines wisselen en onstekkings modulles ga hier toch op gokken....

wel kwam er een raar geluid onder het dashboard vandaan na het resetten soort aanloop piep aan bijrijders kant....... :shock:

Andretti Molletti

do mei 10, 2007 23:02

Als je ontsteking slecht is kun je toch een ritje maken en als hij inhoudt even parkeren en twee bougies van dezelfde cilinder trekken?
Als een van de twee bougies anders van kleur is dan doet die ontsteking het soms niet.
Ik neem aan dat je stationair draaiend beide ontstekingen al gecontroleerd hebt?

Dat geluid is denk ik iets van de kachelkleppen...

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 11, 2007 19:14

hmmm word nu echt vervelend....

heb de disbobine's en onstekings units vervangen en geeft een kleine verbetering maar loopt nog niet goed en houd nog in en ja heb hem weer gereset.... pffff

morgen als nog de koud start sensor vervangen want toen ik de stekker los trok ging de motor ineens hoger stationair lopen naar 1300 toeren en nu met een licht schommelingetje maar veel beter als deze was heb hem zo laten draaien maar dit duid er wel op dat deze toch stuk is :shock: raar....

toen de motor warm was (ven sloeg aan) ging deze ook weer minder toeren draaien en weer galopperen nog steeds met de stekker los van de koud start sensor :?:
dus word toch geregeld zonder deze sensor en ja had de goede sensor deze zit in het thermostaat huis 2 pins stekker....

dus maar eens kijken wat ie doet met een nw sensor morgen ook ff laten uitlezen ondanks dat er geen lampje van de mototr manegment brand :?

Speeder

Re: RE: pffff word er een beetje moe van 155 loopt nog niet

vr mei 11, 2007 19:42

hmmm word nu echt vervelend....

heb de disbobine's en onstekings units vervangen en geeft een kleine verbetering maar loopt nog niet goed en houd nog in en ja heb hem weer gereset.... pffff

morgen als nog de koud start sensor vervangen want toen ik de stekker los trok ging de motor ineens hoger stationair lopen naar 1300 toeren en nu met een licht schommelingetje maar veel beter als deze was heb hem zo laten draaien maar dit duid er wel op dat deze toch stuk is :shock: raar....

toen de motor warm was (ven sloeg aan) ging deze ook weer minder toeren draaien en weer galopperen nog steeds met de stekker los van de koud start sensor :?:
dus word toch geregeld zonder deze sensor en ja had de goede sensor deze zit in het thermostaat huis 2 pins stekker....

dus maar eens kijken wat ie doet met een nw sensor morgen ook ff laten uitlezen ondanks dat er geen lampje van de mototr manegment brand :?
Is 1 van je injectoren niet gewoon gammel? Misschien een gekke BDP-sensor? Ik begin ook maar wat te roepen hoor, vaag verhaal dit..

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: pffff word er een beetje moe van 155 loopt nog niet lekk

za jun 02, 2007 19:20

-andere lmm geprobeerd

dit alles omdat de 155 2.0TS 8v niet lekker stationair loopt ze loopt redelijk alleen zacht dan vluchtig in waardooor ze bijna uitvalt en loopt dan weer ff redelijk stationair....

ook wanneer ik op het gas ga houd ze zo in dat ik bijna een kus op het stuur kan geven en dan gaat ze er weer vandoor als een gek.....

snap er nu niks meer van iemand nog enig idee?????????????????????

onstekkings modulle?
onstekings relais?
disbobine?
gasklephuis sensor?
brandstof probleem?

HELP!!!!!!!!!!! :cry:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 02, 2007 19:32

zo weer bezig geweest met de 155... en zijn motorische loop na een eerder genoodzaakte reparatie maar nog geen steek verder gekomen....

wat is er weer allemaal gedaan....

heb vandaag de injectors en het gasklephuis met sensor vervangen wat ook niks hielp dus ben mijn 155 maar gaan laten uitlezen.....

eerst op de standaard manier waar dus geen storingen werden opgegeven :shock: :shock: :shock:

toen een parralel meting gedaan dus de eerste meteing meet eigelijk alle weerstanden door en als deze allemaal goed zijn is er volgens dat ding geen storing....

de 2e meting word tussen de stekker en de ecu gedaan en meet eigelijk alle pinnen en hun werking...... dit gaf reseltaat :D het aan tal hertz van 2 injectoren bleek niet goed te zijn terwijl de weerstand van elke injector 17,7 ohm was dus ook tegelijker tijd de co gemeten en zat veeeeeeeeeel te veel brandstof in toen we de injectors aanstuurde met de externe computer klopte het aantal hertz wel nu blijkt dat ze dus in paren inspuiten en 1 setje werd dus niet goed aangestuurd en die aasturing zit in de ecu dussssssssssssssss ik ga een andere ecu plaatsen.......

btw de bdp sensor is ook goed en zit juist gemonteerd en de krukas poelie mankeert ook niks aan.....

nou heb ik alleen de vraag.....

weet iemand of de ecu van een 1.8 en een 2.0 TS het zelfde is het bestel nr is het zelfde maar kan ook fout staan heb namelijk nog een ecu van een 1.8 liggen..... :wink:

hoop dat het dan eindelijk opgelost is pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :?

Terug naar “Algemene Technische vragen”