Pagina 1 van 1

Stuurbekrachtiging inbouwen in Alfetta

Geplaatst: ma mei 07, 2007 20:47
door jaben
Even een paar vraagjes omtrent het inbouwen van de stuurbekrachtiging van een 75 TS in een Alfetta QO ('83)

Alles ligt er nu uit en kan er dus makkelijk bij. Zoals je op de foto kunt zien zijn de bekrachtigde en onbekrcahdigde stuurhuizen vrijwel indentiek!! Alleen de rechterbevestiging (pasagierszijde) zal op een andere plaats moeten. Dat is geen probleem, wat gaatjes boren en klaar. Nieuwe hoezen en kogels liggen al klaar. Dus ik kan nu verder.

Afbeelding


Vraag 1:
ik neem aan dat je de stuurkolom van de 75 moet inbouwen om een goede aansluiting te krijgen? Een aantal mensen hier op het forum hebben het al eens geknutseld, maar toch maar even algemeen stellen.
Als de stuurkolom van de 75 geplaatst moet worden, kan ik die dan zo inbouwen of moet ik wat aanpassen. Kan ik de hendelunit (lichten/knipperlichten/ruitenwissers) van de 75 gebruiken of is dat te veel ombouwen? De alfetta unit op een 75 kolom zetten lijkt me erg omslachtig, of valt dat wel mee?

Vraag 2:
Nu toch alles eruit ligt, hebt ik het complete pedalenhuis er ook uitgehaald. Nu werkte dat nog goed, maar vroeg me af of het de moeite is om die van de 75 erin te zetten. Wat betreft ophangpunten lijkt me dat geen probleem, maar wel wat betreft de leidingen. Zijn de rem/koppelingscilinders en de bekrachtiger van een 75 beter dan die van een Alfetta?

Alvast bedankt.

gr Joris

Re: Stuurbekrachtiging inbouwen in Alfetta

Geplaatst: ma mei 07, 2007 21:17
door bralfa
Even een paar vraagjes omtrent het inbouwen van de stuurbekrachtiging van een 75 TS in een Alfetta QO ('83)

Alles ligt er nu uit en kan er dus makkelijk bij. Zoals je op de foto kunt zien zijn de bekrachtigde en onbekrcahdigde stuurhuizen vrijwel indentiek!! Alleen de rechterbevestiging (pasagierszijde) zal op een andere plaats moeten. Dat is geen probleem, wat gaatjes boren en klaar. Nieuwe hoezen en kogels liggen al klaar. Dus ik kan nu verder.

Afbeelding


Vraag 1:
ik neem aan dat je de stuurkolom van de 75 moet inbouwen om een goede aansluiting te krijgen? Een aantal mensen hier op het forum hebben het al eens geknutseld, maar toch maar even algemeen stellen.
Als de stuurkolom van de 75 geplaatst moet worden, kan ik die dan zo inbouwen of moet ik wat aanpassen. Kan ik de hendelunit (lichten/knipperlichten/ruitenwissers) van de 75 gebruiken of is dat te veel ombouwen? De alfetta unit op een 75 kolom zetten lijkt me erg omslachtig, of valt dat wel mee?

Kun je zo inbouwen hendels moet je ook overzetten want de hendels van een alfetta passen niet op de stuurkolom van de 75 evt. wel een relais plaatsen voor de verlichting.




Vraag 2:
Nu toch alles eruit ligt, hebt ik het complete pedalenhuis er ook uitgehaald. Nu werkte dat nog goed, maar vroeg me af of het de moeite is om die van de 75 erin te zetten. Wat betreft ophangpunten lijkt me dat geen probleem, maar wel wat betreft de leidingen. Zijn de rem/koppelingscilinders en de bekrachtiger van een 75 beter dan die van een Alfetta?

Enige verschil is dat een alfetta gescheiden systeem heeft voor koppeling en remvloeistof bij een 75 is dit gekoppeld

Alvast bedankt.

gr Joris