2.0 carbs in 1.8IE (75)
Geplaatst: wo apr 18, 2007 20:41
weer een woest idee..
maar nu nog even informeren of dit kan en zo ja, hoe het ongeveer in zn werk zou moeten gaan..
ik zal allereerst mn verhaal even doen, daarna ben ik benieuwd of er mensen zijn die mij in of uit de droom kunnen helpen door aan te geven waarom het wel of niet zou kunnen, het wel of niet verstandig is en de rest..
zoals misschien wel bekend zit het blokje in mijn 75 vast! 99% zeker zijn de drijfstanglagers de oorzaak. aan revisie hangt volgens mij een pittig prijskaartje, dat kan ik (hoogstwaarschijnlijk) niet opbrengen. dus dan is de logische stap, een ander motorblok vinden.
ik heb al meerdere blokken aangeboden gekregen door mijn oproep bij "gezocht" hier. waaronder (en dat klonk best leuk, maar details zou ik nog even moeten informeren) een 1800 carbs. nu heb ik begrepen dat dit plug n play is, met andere woorden, het blok inbouwen, gaskabel eraan, carbs zonodig afstellen en rijden. (heb ik gehoord, als ik het mis heb hoor ik het graag!)
nu hoor ik vandaag van een collega, dat hij in de tuin (niet de beste plaats) een 2000 carbs heeft uit een GTV, maar zonder carbs. deze kan ik voor een hele schappelijke prijs overnemen, maar de koppakking is hoogstwaarschijnlijk lek. het blok heeft volgens zijn zeggen altijd goed gelopen, tot ze er gas op gebouwd hebben. aangezien dat dus tegenviel hebben ze het blok uitgebouwd (de rest van het verhaal van de GTV weet ik niet) en ligt het er sindsdien.
nu zat ik te denken, áls ik dat blok ophaal. om de kop er af te halen, te zorgen dat de cilinders draaien, het blokje rond gaat (eventueel zuigerveren vervangen), drijfstanglagers te vervangen uit voorzorg) koppakking te vervangen en het blokje dicht te bouwen en in mijn 75 zien te krijgen, carbs zoeken, afstellen en rijden.
kom maar op, is dit echt dom denken (duur denken?) en kan ik beter een 1.8IE blok zoeken (even een pb sturen, dan weet ik of 1 goede nog beschikbaar is) of misschien dat 1800 carbs blok (moet ik wederom even info inwinnen over de staat)
of is het misschien wel heel gaaf om die 2000 in te bouwen. kostenplaatje speelt natuurlijk ook mee...
maar nu nog even informeren of dit kan en zo ja, hoe het ongeveer in zn werk zou moeten gaan..
ik zal allereerst mn verhaal even doen, daarna ben ik benieuwd of er mensen zijn die mij in of uit de droom kunnen helpen door aan te geven waarom het wel of niet zou kunnen, het wel of niet verstandig is en de rest..
zoals misschien wel bekend zit het blokje in mijn 75 vast! 99% zeker zijn de drijfstanglagers de oorzaak. aan revisie hangt volgens mij een pittig prijskaartje, dat kan ik (hoogstwaarschijnlijk) niet opbrengen. dus dan is de logische stap, een ander motorblok vinden.
ik heb al meerdere blokken aangeboden gekregen door mijn oproep bij "gezocht" hier. waaronder (en dat klonk best leuk, maar details zou ik nog even moeten informeren) een 1800 carbs. nu heb ik begrepen dat dit plug n play is, met andere woorden, het blok inbouwen, gaskabel eraan, carbs zonodig afstellen en rijden. (heb ik gehoord, als ik het mis heb hoor ik het graag!)
nu hoor ik vandaag van een collega, dat hij in de tuin (niet de beste plaats) een 2000 carbs heeft uit een GTV, maar zonder carbs. deze kan ik voor een hele schappelijke prijs overnemen, maar de koppakking is hoogstwaarschijnlijk lek. het blok heeft volgens zijn zeggen altijd goed gelopen, tot ze er gas op gebouwd hebben. aangezien dat dus tegenviel hebben ze het blok uitgebouwd (de rest van het verhaal van de GTV weet ik niet) en ligt het er sindsdien.
nu zat ik te denken, áls ik dat blok ophaal. om de kop er af te halen, te zorgen dat de cilinders draaien, het blokje rond gaat (eventueel zuigerveren vervangen), drijfstanglagers te vervangen uit voorzorg) koppakking te vervangen en het blokje dicht te bouwen en in mijn 75 zien te krijgen, carbs zoeken, afstellen en rijden.
kom maar op, is dit echt dom denken (duur denken?) en kan ik beter een 1.8IE blok zoeken (even een pb sturen, dan weet ik of 1 goede nog beschikbaar is) of misschien dat 1800 carbs blok (moet ik wederom even info inwinnen over de staat)
of is het misschien wel heel gaaf om die 2000 in te bouwen. kostenplaatje speelt natuurlijk ook mee...