Het is de bus die in de punt van de triangel zit, volgens mij is die weer op het subframe bevestigd dat met zes bouten aan het chassis zit. Hebben we het dan over hetzelfde?Eeuh, als je met silentbus het tussenlager bedoelt.....Ja als die gaar is dan is het vrij oncomfortabel, die moet sowieso vervangen worden. (vergeet niet het as op dezelfde manier terug te plaatsen (uitlijning)
Uhmm, wat jij beschrijft als symptoon klopt wel met de praktijk. Als ik idd op snelheid ben blijf ik de trilling / dreun voelen bij gas loslaten maar als ik de koppeling vervolgens intrap is het weg. Dat bedoel jij toch ook? Alleen het lager wat jij bedoelt zit als ik het goed begrijp op de cardanas, ergens halverwege? Dat is rond het punt waar ook de middelste hardy zit?Aha, ja natuurlijk...ik was abuis....ik doelde op het lager wat in het midden van jouw as zit die de bak aandrijft, tussenlager.....die zou wel eens een slag kunnen geven via het verrotte lager op je chassis.
Dan is het wel te merken dat ie gehorig is als er belasting opstaat (en niet als je de auto bijvoorbeeld bij 100km in zijn vrij zet - evenmin herrie bij onbelast toeren maken in de "vrij"?)
Kom ik op terug, ga vanavond ff een stukje rijden!Yep....! Maar met de koppeling in is je bak en de aandrijving erop zonder krachtsbelasting....
hoe is het in de vrij als je stilstaat? Als je vanaf stationair het toerengebied doorloopt tot 3500 -4000 toeren ook iets te horen?
Of alleen bij rijden?
Is het te horen in de vrij bij "zeg maar" 100 km? Dus met draaiende maar onbelaste delen?
Als ie stil staat en stationair draait valt het niet op, ook niet bij gas geven. Heb net een stukje gereden (vervelend!Yep....! Maar met de koppeling in is je bak en de aandrijving erop zonder krachtsbelasting....
hoe is het in de vrij als je stilstaat? Als je vanaf stationair het toerengebied doorloopt tot 3500 -4000 toeren ook iets te horen?
Of alleen bij rijden?
Is het te horen in de vrij bij "zeg maar" 100 km? Dus met draaiende maar onbelaste delen?
OK, dat valt me niet echt op maar rubber is flink verdroogd en ingescheurd. Vervangen lijkt me dus sowieso wel goed.Beezztie@ Als dat rubber in de punt van je triangel "verrot"is kun je dat merken als je vanuit stilstand weg wil rijden. Dan gaan eerst je achterwielen bewegen en pas na een paar cm gaat je carosserie mee. Dan is ie ook wel erg verrot moet ik zeggen.
OK, thanks Tom!mmmm.....Ik denk toch dat ik mij focussen zou op de aandrijfas met lagerwerk eventueel in combinatie met de donuts....
Anders zou je bij adrupt gas los en erop (bij zegge 80 a 100km in 4e versnelling) meer een enkele dreun moeten horen en geen constante vibrator
mmmm.....Ik denk toch dat ik mij focussen zou op de aandrijfas met lagerwerk eventueel in combinatie met de donuts....
Anders zou je bij adrupt gas los en erop (bij zegge 80 a 100km in 4e versnelling) meer een enkele dreun moeten horen en geen constante vibrator