Pagina 1 van 2
drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 08:14
door Paliri
Vrijdagmiddag weggezet, liep hij nog goed. Vanochtend leek hij op drie pitten te lopen, een beetje blafferig
iemand een idee, bougies?. die zitten er sinds 3500 km in, vetgeslagen?
RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 08:17
door AlfettaOwner
In elk geval ff de bougies controleren. Meest voor de hand liggende, maar dat wist je al
Daarna goed maar snel weer op drie pitten dan weer verder kijken.
Blijft ie blaffen kijken of je niet een hond hebt aangereden

RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 08:19
door Paliri
als ze vetgeslagen zijn, wat is hier de oorzaak van, te rijk?
Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 08:26
door AlfettaOwner
als ze vetgeslagen zijn, wat is hier de oorzaak van, te rijk?
Zwakke ontsteking of olielekkage op betreffende cilinder.
RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 17:48
door Paliri
zojuist terug gereden van mijn werk
op de autoweg liep hij een keer weer als vanouds, heb NGK's gekocht
heb vanochtend ook lang moeten doorstarten met daarna choke, vanavond eens de nieuwe erin draaien
ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et, enig idee of dit ook werkt? hebben ooit in mijn Alfetta GT gezeten..
Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 18:18
door AlfettaOwner
zojuist terug gereden van mijn werk
op de autoweg liep hij een keer weer als vanouds, heb NGK's gekocht
heb vanochtend ook lang moeten doorstarten met daarna choke, vanavond eens de nieuwe erin draaien
ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et, enig idee of dit ook werkt? hebben ooit in mijn Alfetta GT gezeten..
Welk merk zat erin?
Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 18:23
door Paliri
zojuist terug gereden van mijn werk
op de autoweg liep hij een keer weer als vanouds, heb NGK's gekocht
heb vanochtend ook lang moeten doorstarten met daarna choke, vanavond eens de nieuwe erin draaien
ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et, enig idee of dit ook werkt? hebben ooit in mijn Alfetta GT gezeten..
Welk merk zat erin?
GL, heb ze net getrokken, links is de 1ste bougie aan het schutbord. Had wel wat olie gelekt met vullen
zijn behoorlijk zwart...of toch niet....?
motor loopt nu als een zonnetje
ps, mijn lange bougiesleutel was een te kleine maat, vandaar even alternatief....zie het resultaat. even moeten zuigen
en een pleister moeten plakken

RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 19:29
door GTV
NGK'S

Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 19:36
door Paliri
NGK'S

ik heb de fora even afgestruind, de NGK zijn idd positiever beoordeeld als de GL's
er is een hardnekkige GoldenLodger
de bougie bij het olievulgat was idd erg nat, volgende keer maar een tuitje gebruiken
iemand een idee waar ik een prof. bougiesleutel maat 21 kan kopen..? zo'n lang geval

RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 19:56
door GTV
Die bougiedop krijg je in iedere goede automaterialenzaak.
RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 20:24
door Ed[33]
Ik voel hier weer een NGK vs GL discussie opkomen
Alsof er iets beters bestaat dan GL

Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 21:12
door Andretti Molletti
ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et
Dit werkt vast, maar beter is een warmtegraad 6 te nemen in jouw geval.
Deze branden eerder schoon en worden dus niet zo zwart waardoor misfire ontstaat.
De `R` in de bougie is ook niet echt nodig, staat voor resistance (weerstand) en is ter ontstoring, maar dat zit meestal al in je kabels.. maak de weerstand niet onodig groot, zeker niet als je geen elektronische onsteking hebt.
Weet je zeker dat zeeindigen op T? zegt mij zo even niets (te lui om op te zoeken)

Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 22:13
door Paliri
ik heb hier ook nog liggen: NGK bcpr7et
Dit werkt vast, maar beter is een warmtegraad 6 te nemen in jouw geval.
Deze branden eerder schoon en worden dus niet zo zwart waardoor misfire ontstaat.
De `R` in de bougie is ook niet echt nodig, staat voor resistance (weerstand) en is ter ontstoring, maar dat zit meestal al in je kabels.. maak de weerstand niet onodig groot, zeker niet als je geen elektronische onsteking hebt.
Weet je zeker dat zeeindigen op T? zegt mij zo even niets (te lui om op te zoeken)

ik heb nu de BP7ES erin hebben die de juiste warmtegraad ?
RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 22:19
door GTV
Re: RE: drie pitten?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 22:21
door Andretti Molletti
ik heb nu de BP7ES erin hebben die de juiste warmtegraad ?
BP6ES zou dan beter zijn, maar wacht dit eerst maar eens wat kmtertjes af dan!
BP6xx..straatgebruik... beetje versleten motor met oliegebruik
BP7xx..straat-trackday gebruik.. gezonde motor
BP8xx..gezonde racemotor