Ik heb de carburateurs er al af en eentje al voorzichtig een beetje open gemaakt. Niet voorzichtig genoeg, want ik heb al een klein scheurtje in de pakking van het onderste deksel, zie foto. Scheurtje zit aan de buitenkant van het boutgat rechts boven. Ik denk dat hij nog wel afdicht, maar als er nieuwe te krijgen zijn lijkt me dat beter. Het is wel een soort rubberachtige pakking.
De meeste sproeiers en plugjes lijken er zo uit te willen, maar de choke schuifjes en de acceleratiepomp lijken wat lastiger. Kun je de messing ringetjes van de chokeschuiven er zo uit wippen of moet dat anders? Kan de acceleratiepomp er zo uit (na veer losmaken van de gasklepas), of is daar ook iets speciaals mee? Zie ook deze foto voor de bovenkant van de carb.
Is het nog nodig de gasklepas en de choke asjes te smeren en zoja waarmee?
Het zijn overigens Weber carburateurs.
Bij het afhalen van de carberateurs zag ik ook dat de inlaatrubbers nogal forse scheuren vertonen. Ze lijken nog dicht, maar vervangen lijkt me toch beter?
Wie weet een goed adres voor de pakking en de inlaatrubbers? Zelf dacht ik als eerste eens bij Arese te informeren.