Pagina 1 van 1
rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 15, 2007 00:58
door funkyflex
hallo,
ik wil een rembekrachtiger (booster) gaan aanbrengen in mn giulia met staande pedalen.
kan ik hiervoor willerkeurige rembekrachtiger voor nemen bijvoorbeeld uit een bertone ofzo? en welke aanpassing is noodzakelijk?
alvast bedankt!
gr
danny
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 15, 2007 00:59
door Andretti Molletti
Alle 105 bekrachtigers (staande pedalen) zijn uitwisselbaar.
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 15, 2007 01:21
door funkyflex
hoi andretti,
bedankt voor je snelle reactie zo op de zaterdag avond...
ik was even benieuwd of ze uitwisselbaar zijn met (niet) staande pedalen.
wederom bedankt!
ps nog plannen voor spa?
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 15, 2007 01:31
door Andretti Molletti
let wel: staande pedalen en hangende pedalen zijn natuurlijk niet uitwisselbaar vwb de rembekrachtigers he!!
Spa??? Mis ik wat... moet ik morgen de dreeser weer in elkaar zetten??

RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 15, 2007 01:43
door funkyflex
oke dus als ik een rembekrachtiger wil gaan monteren dan moet ik er een van voor 68/69 hebben?
misschien was me vraag niet goed geformuleerd?
ben dus van plan meer remkracht in een 1300 ti te krijgen en wil beginnen met een rembekrachtiger.
er zit een 2 literblok in en dat wagentje trekt sneller op dan dat ze stil komt te staan.
welke aanpassingen zouden evt noodzaakelijk zijn? of is het echt gewoon alleen maar een paar slagetjes olie en een slag carterdruk?
je ging toch naar spaitalia met 1 van de vele auto's?
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 15, 2007 10:58
door vV
niet in de rembekrachtiger zoeken maar in grotere remmen. Gewoon dus de 2 simpelste mogelijkheden voor grotere schijven voor benutten.
(1300/1600 fusee met 2 liter schijf en brembo kjlauw van 75 TS, of de hele 2 liter set).
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 00:59
door funkyflex
heb de klauwen gevonden
nu nog de schijven. 2 liter schijven van een berlina of bertone ofzo? en past dat op een fusee van een 1300?
het is natuurlijk makkelijk om de eerste beste alfatunner binnen te rijden en het te laten maken maar het is leuker om het zelf te doen en het wiel alweer te bedenken.
ik las op het forum ook over senator schijven? is dat opel senator? en welke schijven moet ik dan nemen en dit gaat lijkt me niet zonder spacers toch?
weer morgen mooi sleutel weer weer

RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 10:18
door berlinista
Funky,
ik heb een setje fusees en schijven compleet voor je voor wehnag. Indien je zin hebt zelf te demonteren mag t spul weg voor 125,- anders 150. Inc slangen, leidinkjes enz. Kortom, plug and play....
En eventueel de keus uit bekrachtigers.
Rik
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 11:39
door funkyflex
hey berlinista,
volgens mij heb ik nu alleen nog maar de 2L schijven nodig aangezien ik al de klauwen van 75 heb.
ben benieuwd wat makkelijker is.
gr
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 17:40
door berlinista
Of: 1300/1600 fusees, 2000 schijven, en TS tangen, die je aan moet passen anders gaat het niet, en aanpassen is NIET alleen blokje ertussen uit...
(en dan nog de leidinkjes van tang naar remslang)
Of: complete set 2000 fusees en tangen en schijven...
Wat heb jij dan?
Re: RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 17:45
door @lfa@lgra
heb de klauwen gevonden
nu nog de schijven. 2 liter schijven van een berlina of bertone ofzo? en past dat op een fusee van een 1300?
het is natuurlijk makkelijk om de eerste beste alfatunner binnen te rijden en het te laten maken maar het is leuker om het zelf te doen en het wiel alweer te bedenken.
ik las op het forum ook over senator schijven? is dat opel senator? en welke schijven moet ik dan nemen en dit gaat lijkt me niet zonder spacers toch?
weer morgen mooi sleutel weer weer

Schijven van een Spider 2.0. En dan alleen het tussenstukje uit je Brembo's halen.Verder is alles al pasklaar voor een 1300/1600 fusee

RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 21:28
door berlinista
@@, dat denk je maar, want je moet een stuk uit de tang slijpen, niet veel, maar het moet wel!
En de vaste leidingkjes op de 1600 fusee passen niet op de TS tang, dus je moet de leidingkjes ook van de 2000 tangen hebben.....
Been there done that many times...
Re: RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 22:26
door funkyflex
Of: 1300/1600 fusees, 2000 schijven, en TS tangen, die je aan moet passen anders gaat het niet, en aanpassen is NIET alleen blokje ertussen uit...
(en dan nog de leidinkjes van tang naar remslang)
Of: complete set 2000 fusees en tangen en schijven...
Wat heb jij dan?
heb nu nog 1300 schijven en remmen en dat is niet voldoende.
heb inmiddels brembo klauwen echter nog niet gemonteerd.
wat de leidingen betreft wil ik staal omvlochten leidingen aan de tangen monteren.
ben echter wel benieuwd of we er dan zijn hoor zonder rembekrachtiger? aangezien we alleen nu het remopervlakte vergroten.
RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: zo apr 22, 2007 23:07
door berlinista
je kan niet de Goodridge slangen aan de tangen monteren, er moet een leidingkje van een 2000 tussen.
Re: RE: rembekrachtiger giulia 1e serie
Geplaatst: za apr 28, 2007 00:07
door funkyflex
je kan niet de Goodridge slangen aan de tangen monteren, er moet een leidingkje van een 2000 tussen.
als je het nippeltje uit de brenbo tang draait, kan je de goodridge slang er zo in draaien, dit heb ik zelf vorige week bij giacominni mogen aanschouwen. hoe het echter aan de andere kant zit van de andere kant zit van de slang weet ik niet. volgens mij is dat bij alle auto's gelijk. toch?
gr