Pagina 1 van 1

Doorlassen 33 thv versnellingsbak?

Geplaatst: vr apr 13, 2007 22:47
door Jorioni Cooperini
Hallo mede Alfisti,

komende maand ga ik een andere koppeling en versnellingsbak onder de 33 laten zetten. Mijn 33 is uitgerust met 16v op carbs, in de motorruimte is een veerpootbrug en zijn de 2 lengtebalken van de 33 16v geplaatst. Nu kreeg ik de tip om naast deze verstevigingen ook de bodemplaat thv de versnellingsbak door te lassen of om er een versteviging te plaatsen om scheuren van de bodemplaat door het hoge vermogen te voorkomen. Wie heeft hier ervaring in en kan mij tips geven (of een fototje?). Van deze aanpassing (het gaat dus niet om het doorlassen van het volledige chassis maar om een versteviging thv de versnellingsbak.

Ciao
Jorik

RE: Doorlassen 33 thv versnellingsbak?

Geplaatst: vr apr 13, 2007 23:11
door sprint88
Even denken

kijk even in het bert 308 dossier staat geloof ik het nodige overgeschreven

grt rogeralfa :driving:

Re: Doorlassen 33 thv versnellingsbak?

Geplaatst: za apr 14, 2007 07:10
door Rees-Cees
Hallo mede Alfisti,

komende maand ga ik een andere koppeling en versnellingsbak onder de 33 laten zetten. Mijn 33 is uitgerust met 16v op carbs, in de motorruimte is een veerpootbrug en zijn de 2 lengtebalken van de 33 16v geplaatst. Nu kreeg ik de tip om naast deze verstevigingen ook de bodemplaat thv de versnellingsbak door te lassen of om er een versteviging te plaatsen om scheuren van de bodemplaat door het hoge vermogen te voorkomen. Wie heeft hier ervaring in en kan mij tips geven (of een fototje?). Van deze aanpassing (het gaat dus niet om het doorlassen van het volledige chassis maar om een versteviging thv de versnellingsbak.

Ciao
Jorik
Het heeft geen zin om je bodemplaat te verstevigen want waar hangt de bak en de motor vast aan de auto? niet aan de bodemplaat. Bodem versteviging en doorlassen heeft alleen zin bij een raceauto voorzien van uni-balls.

RE: Doorlassen 33 thv versnellingsbak?

Geplaatst: za apr 14, 2007 11:38
door Jorioni Cooperini
Bedankt voor de reacties Roger en Rees Cees,

ik heb het topic van Bert308 nog eens doorgelezen en kom daar dit stukje van RC in tegen;

Geplaatst: Zo 4 Jun 2006 14:46 Onderwerp: RE: een 16V op carburateurs in de Sud
Rees-Cees
--------------------------------------------------------------------------------
Let op!

De omcirkelde aansluitingen op de bodemplaat zijn zwakkepunten bij een Sud en of 33. Die moet je doorlassen anders zal de bodemplaat langs de groene pijlen gaan doorscheuren ( zeker met de aangebrachte tussen stang.

De rode rechthoek is het 2e zwakke punt (vaak zit daar al roest bij veel Sud's /33's). Die naad zou ik zeker ook steviger maken. Bij de door mij gebouwde raceauto's is daar over de hele breedte van de auto een strip van 10cm breed overheen gelast ter versteviging.

Al weer een tip


alleen de bijbehorende foto is niet meer zichtbaar, wie oh wie heeft die nog?

Ciao,
Jorik

RE: Doorlassen 33 thv versnellingsbak?

Geplaatst: za apr 14, 2007 12:40
door reijnaje
Het volgende plaatje komt uit het topci van Pieter van Baalen en gaat over het verstevigen/doorlassen van de voorkant van een 33:
Afbeelding
De reactie van Rees-Cees in het topic van Bert308 gaat over de verstevigingsstang die Bert heef aangebracht tussen de twee achterste punten van de voorwielophanginging.

Aangezien jij zo'n stang niet hebt en het geen circuitauto is zou ik niet gaan doorlassen als ik jou was.

Ik zou zorgen dat het rubber waar de motor aan de voorkant op rust in goede staat is en dat de centrale motorsteun in orde is zodat het blok netjes vast ligt en dan gewoon lekker gaan rijden.

RE: Doorlassen 33 thv versnellingsbak?

Geplaatst: zo apr 15, 2007 22:10
door Sergio
De stellingen van Rees-cees en reijnaje klinken voor mij ook erg logisch. Jouw motorblok rusteigenlijk op de voorste motorsteun en hangt aan de centrale steun. Die twee punten moeten daarmee in orde zijn, de voorste motorsteun moet dus nog sterk zijn (deze scheurt wel eens door/van de metalen plaat af) en de centrale seun moet nog stevig bevestigd zijn. Ik weet niet precies hoe stevig de bevesigingdaar eigenlijk is en kan mij voorstellen dat je die wil verstevigen. Door de aandrijfkrachten wil de motor ahw kantelen, watje wilt voorkomen.
De achterste steun van de bak doet relatief weinig, vaak hangt de bak geeneens hieraan.


Succes en ik sta klaar voor het ritje....