Vraagje over m'n 1.7 IE.
(le jetronic)
z'n stationair toerental ligt te laag (doch wel stabiel, geen rpm variaties)
- Motor loopt op 4 pootjes.
- onlangs een verduurde bobinekabel vervangen (zonder resultaat)
- bougiekabels zijn ok. (test met de plantensproeier)
- ron 98 in de tank
- bougies zijn net vervangen
-stationairklep is denkelijk ok (verschil merkbaar bij afsluiten) niettemin: de borging van de stekker is er niet meer, zit niet heel vast....nog niet uitgemeten, WAT moet ik meten indien ok ?
mogelijke aandachtspunten volgens mij:
-uitlaat is niet gasdicht voor de lambdasonde. foute meting = foute correctie mengsel ?
-lichten zwakken lichtjes af bij stationair toerental: alternator niet meer koosjer (KAN dit invloed hebben op stationair toerental ? ) --> dit kan natuurlijk ook gevolg zijn van te laag toerental ????
-ontstekingstijdstip niet correct ? heb geen strobolamp om dit te testen, kan dit een oorzaak zijn ?
denk dat ie iets meer dan 700 rpm loopt.
willen jullie een beginneling nog eens ff op de goede weg helpen ???
mijn eeuwige dank en erkentelijkheid zal jullie te beurt vallen !
ps: auto rijdt verder netjes. houdt neit in, presteert zoals het hoort ! een reden om bv ontstekingstijdstip al uit te sluiten ?