Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: boxer: stationair toerental te laag

wo mar 23, 2005 22:33

Da's leerstof voor volgend jaar :(

8° voorontsteking af te regelen met strobo op merkteken I op vliegwiel ?

dus nou even in lekentaal: ik sluit m'n strobo aan op de bougiekabel van nummer 1, richt 'm op 't vliegwiel via controleopening en regel m'n stroomverdeler tot I stilstaat bij de pijl, diezelfde pijl waar de T staat wanneer zuiger 1 einde compressie staat ?

heb ik de documentatie juist begrepen of sla ik nou compleet de bal mis ? :?

'k wil hier geen "klodden" mee, gat-in-zuiger behoort niet tot mijn favorieten ! ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

RE: boxer: stationair toerental te laag

wo mar 23, 2005 22:43

Geen idee waar je merkteken zit, maar je verhaal klopt wel.
Als je maar geen VERSTELBARE strobo hebt of um dan iig eerst op 0 zet. anders wordt het denk ik wel wazig. (versteling is instelbare vervroeging op de lamp)

Ach gat in de zuiger valt wel mee... Controleer eerst je afstelling maar eens...stellen kan altijd nog!

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: boxer: stationair toerental te laag

wo mar 23, 2005 22:49

ik heb volgende merktekens:

T : 0° BDP
I = 8° ontstekingstijdstip
II = 32° maximale vervroeging

de I heb ik dus nodig !

als ik jou goed begrijp kan ik bv de fout maken zo'n regelbare strobo instellen op 8° en als ik dan op m'n I ga afstellen, ga ik de mist in.


ooit ga ik 't nog leren, hoor, haha !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: boxer: stationair toerental te laag

wo mar 23, 2005 23:08

Yep:

Stroboscoop op ) instellen. Niks instellen dus. Het beste kun je je ontsteking afregelen bij de max vervroeging, 32 graden dus. Even de specificaties doornemen bij welk toerental dat is en ga liefts wat hoger zitten, dan weet je zeker dat je goed zit. Staat ie daarna stationair op 8 graden dan is alles OK, maar nogmaals: Bij hoge toeren is belangrijker dan stationair. Controleer wel even of je vacuumvervroeging (als die er opzit, moet zijn aangesloten of zijn afgedopt tijdens het meten.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014


Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: boxer: stationair toerental te laag

wo mar 23, 2005 23:17

afdoppen dus in dit geval, aldus de documentatie.

rpm voor regelen max. vervroeging nog niet kunnen terugvinden, dat kan de dealer me wel vertellen ! want die gaat me toch die strobo lenen, of ie nou wil of niet ! 8)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: boxer: stationair toerental te laag

do mar 24, 2005 08:32

Yep:

Stroboscoop op ) instellen. Niks instellen dus. Het beste kun je je ontsteking afregelen bij de max vervroeging, 32 graden dus. Even de specificaties doornemen bij welk toerental dat is en ga liefts wat hoger zitten, dan weet je zeker dat je goed zit. Staat ie daarna stationair op 8 graden dan is alles OK, maar nogmaals: Bij hoge toeren is belangrijker dan stationair. Controleer wel even of je vacuumvervroeging (als die er opzit, moet zijn aangesloten of zijn afgedopt tijdens het meten.
Ik doe het altijd precies andersom, afstellen op 8 graden bij stationair en daarna de maximum vervroeging controleren. Dan hoef je tenminste niet bij 4500 toeren aan die verdeler te draaien en hem weer vast zetten.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Algemene Technische vragen”