Pagina 1 van 1

bussen plaatsen van V6

Geplaatst: zo apr 01, 2007 15:07
door pieter van baalen
hallo,

heb een vraag;

ik heb nw rubbers besteld voor de onderzijde van mijn cilinder bussen

ik ga toch de zuiger veren en drijfstanglagers ook vervangen van de 3.0 V6 uit de 164

maar mijn vraag is;

1).hoe krijg je de bussen er heel uit?

2).hoe krijg ik ze er weer goed afsluitend in met nw rubbers?

RE: bussen plaatsen van V6

Geplaatst: zo apr 01, 2007 15:32
door Alessandro
1) voorzichtig tikken op het onderste randje (dus hou je een beetje in. :wink: )

2) na schoonmaken van de bussen en de boringen een beetje olie smeren en je duwt ze er met de hand in.

RE: bussen plaatsen van V6

Geplaatst: zo apr 01, 2007 15:40
door pieter van baalen
ja heb al eens eerder zo een bus aan diggelen geslagen omdat deze erig vast zat :(

maar als het zo simpel is als dat je beschrijft gaat het zeker wel goed komen :wink:

meer tips om de bussn te verwijderen zijn welkom (vooral omdat voorzichtig tikken mij niet zo goed afgaat :? )

RE: bussen plaatsen van V6

Geplaatst: zo apr 01, 2007 21:24
door ravado
blokkie hout tegen de bus en dan met een mokertje rustig tikken......

Re: RE: bussen plaatsen van V6

Geplaatst: zo apr 01, 2007 23:52
door Speeder
blokkie hout tegen de bus en dan met een mokertje rustig tikken......
Mijn idee...

RE: bussen plaatsen van V6

Geplaatst: ma apr 02, 2007 09:58
door kai
Bij mij vielen ze er bijna vanzelf uit. Op een paar dissidenten na. Die heb ik een mep met een rubberen hamer gegeven.
Dan een beetje heen en weer wrikken. De bus komt er dan milimeter bij milimeter uit.

Met wat voor n project ben je bezig ?
Een topic dr voor opstarten met veel plaatjes !

RE: bussen plaatsen van V6

Geplaatst: ma apr 02, 2007 20:04
door pieter van baalen
hahahaha

nou is niet echt een project ben bezig de motor van mijn 164 3.0 V6 12v te reviseren teminste nw drijfstanglagers, rubbers van bussen, zuigerveren, klepseels,kleppen inslijpen, alles schoon maken, en alle kleine delen zoals waterpomp en ontekking vervangen distributie modifiseren met mech spanner en stiekem proberen iets meer vermogen te winnen door grotere lucht massa meter evt andere (QV) nokkenassen en dat soort dingen...

blok luste 4 liter olie op 2000 km was net een james bond auto als je het gas intrapte dikke rook :!: :!: :!: :!: :!:

maar nog wel goeie olie druk en zat vermogen om een 166 3.2 te blijven volgen tot ruim boven de 200 :wink:

maar vond het nu toch tijd om het hart te gaan verfrissen..... 8)

doe en kan eigelijk alles zelf dus dat maakt het goed betaalbaar :lol: :oops: