Hoi, heb de link net eens bekeken...maar als het er zo uitzag is het echt geen shim! Die zijn normaal erg glimmend...toch? Op de foto van de link is de metalen zitting te zien van de kogels van een lager!! Dat wordt daar overigens ook gemeld...
Alleen zingen in de vijf zeg je? Mhhh een lager kan het m.i. niet zijn... die draaien ten alle tijden in de bak. Alle tandwielen draaien ook altijd... kan het m.i. dus ook niet zijn. Er zit wel een shim tussen lager en vijfde tandwiel.... maar dat moet dan altijd geluid geven zou ik zo zeggen....(De shims zorgen ervoor dat de tandwielen niet gaan zwabberen wat de bekende zingende bak opleverd). Schakelring kan het volgens mij ook niet zijn daar deze juist wordt vastgezet (op tandwiel en aandrijfas) die zet je dus juist vast als je schakelt. Mhhh dan heb ik eerder het vermoeden dat er nog ergens iets in de bak zit wat er niet thuis hoort!!
als mijn redenring niet juist is hoor ik het graag he
Als ik jou was zou ik de bak maar eens open maken en eens kijken wat er mis is voordat ie echt stil staat!!
Om ff terug te komen op je vraag: "Wat kunnen de gevolgen zijn?" .... denk maar zo: Als er kraakbeen ...(zeg maar de shim)... uit je knie weg is...krijg je hoe dan ook een probleem als je door blijft rennen. Dus....doorrijden lijkt me uit den boze met metalen stukken in de afgetapte olie!!
Succes!!
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...