Een K&N gaat meer dan 10x zo lang mee als een papier filter en dan kun je hem nog eens schoon maken.
Er schijnt alleen mogelijk een vervuilingsprobleem van je LMM te bestaan door gebruik van een olie gevuld filter. In m'n 75 had ik een mechanische LMM en die kon je zo schoon poetsen met een doekje. In m'n 156 zit er een met verwarmingsdraadje geloof ik en die schijnen zelfs stuk te kunnen gaan door olieaanslag? Ik heb nu dus ook nog steeds een papier filter in m'n 156, maar denk ook weer over een K&N als ie vervangen moet worden. Als iemand daar meer over weet...

Op deze pagina kun je uitleg vinden hoe je die bij een 156 kan reinigen:
http://www.alfa156.net/tech/maf.html Misschien dat dit nuttig voor je kan zijn bij je beslissing.

Het is ook dat LMM-gevaar die bij mij twijfels zaait. Het inoliën en mogelijks loskomende oliedruppeltjes.
De kostprijs is hoger, maar dat win je blijkbaar uit op lange termijn.
Ik heb ook een pagina gevonden met een vergelijkende test:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Het gaat wel over open externe filters.