dat doe ik ook nooit...met benzine kan het ook, maar je moet ook GEEN gas geven tijdens het starten![]()
Rens
Dan is de kans juist groter dat ie eventuele troep uit de tank meezuigt?kan niet door de vervuilde benzine gekomen zijn omdat mijn tank bijna leeg is.
dat bedoelde ik ook...maar is daardoor de kans op 'backfire' groter?Dan is de kans juist groter dat ie eventuele troep uit de tank meezuigt?kan niet door de vervuilde benzine gekomen zijn omdat mijn tank bijna leeg is.
hopen dat hij iets van zich laat horen dan. Anyway, ik ga morgen de klemmen vastzetten en er ff een kannetje benzine ingooien en dan proberen te starten. Dan meer nieuws...Zou het door de grote temperatuursverschillen kunnen komen. Benzine die met koude condenseert. En vervolgens door het relatief warme weer gaat verdampen en ploft als je je auto start?
'T is maar een suggestie, heb helaas niet genoeg kennis over het fenomeen.
Lijkt me echt een vraag voor Andretti.
hoe check ik zo 1,2,3 of de ontsteking nog goed is. Ik zit hier namelijk in mn studentenhuis met NULL gereedschappen (moet zelfs morgen een tang gaan kopen om die klemmen vast te zetten) Lekkende injectoren lijkt me sterk. Ik heb hier NOOIT last van gehad, heb vorige week nog vele km's probleemloos gereden. Dit kan toch niet van een op andere moment ontstaan?Misschien zou je je injectors even moeten checken. Er is namelijk een klein beetje benzine verbrand in je inlaat. Misschien lekt er een beetje waardoor er wat benzine in de inlaat achter blijft wat dan vanzelfs verbrand.
Check ook even of de ontsteking nog in orde is.
Stof tot nadenken:![]()
Zit er een dubbelvonkbobine op een v6?? Deze zorgt ervoor dat de bougie ook vonkt tijdens de uitlaatslag. Is normaal niet erg, als er uiteraard geen brandstof aanwezig is. Maar misschien wel dat als er wat benzine bijkomt van bv een lekkende injector dat dat een backfire kan veroorzaken omdat je kleppen dan ook open staan.
Rens