Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

(weer) Koppelingsprobleem 75 TS

ma mar 21, 2005 20:38

Hetzelfde probleem, nu alleen bij een andere TS. Op de andere (race) 75 is het probleem ook niet opgelost na het vervangen van beide cilinders. Deze staat nu gestald en krijgt een nieuw systeem, maar voor mijn dagelijkse auto moet ik het nu oplossen.

De symptomen:
Het pedaal ligt op de grond. De koppeling doet het niet, maar na een tijdje rijden (met kunst en vliegwerk) heb ik een HEEL klein beetje slag in het pedaal, waarmee ik net kan rijden. Er is geen zichtbare lekkage bij beide cilinders of minder vloeistof in het potje, maar ik heb er nog niet onder kunnen liggen. Ik weet eigenlijk niet welke cilinder het zou moeten zijn, maar aangezien het na enige tijd weer bruikbaar is, vermoed ik de hoofdcilinder.

Iemand ooit iets soortgelijks mee gemaakt?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: (weer) Koppelingsprobleem 75 TS

ma mar 21, 2005 20:49

Had dat laatst ook. Maar bij mij was het een vork die de druklager naar voren duwt.
zie : http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... sc&start=0

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: (weer) Koppelingsprobleem 75 TS

ma mar 21, 2005 22:15

Hoi Dennis,
Is dit spontaan gekomen of heb je aan systeem gewerkt?? Heb zelf pas enorm lopen tobben met koppeling maar dat was geqwoon lucht dat er maar niet uit wildfe komen nadat ik de boel had los had gehaald.
Wat je ff moet checken is of er vlst aan de binnenkant van je pedaalbakl igt (ff slangenmens met lange vingers imiterern en onder je dashbord duiken.....)
Heb dit probleem met m'n gtv alfetta gehad. Nauwelijks koppeling meer maar vlstpeil zakte in eerste instanstie ook niet dramatisch.
Kan je in ieder geval wat uitsluiten.


Mzzl,

DJ

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: (weer) Koppelingsprobleem 75 TS

wo mar 23, 2005 10:12

Ik heb er niets aan gedaan en gisteren en vandaag koppelt ie weer perfect. Ze zal wel een beetje boos op me geweest zijn :wink: Ik ben van het weekend even bij de GTV wezen kijken :D
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: (weer) Koppelingsprobleem 75 TS

wo mar 23, 2005 14:38

Ik heb er niets aan gedaan en gisteren en vandaag koppelt ie weer perfect. Ze zal wel een beetje boos op me geweest zijn :wink: Ik ben van het weekend even bij de GTV wezen kijken :D
Blijft de plaat niet plakken. Veel auto`s die lang stilstaan kunnen ook deze problemen hebben. Een paar keer op het pedaal trappen wil wel eens helpen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”