Dynamo, spanningsregelaar dynamo lampje, alternator
Geplaatst: di mar 20, 2007 07:24
In een Giulia Super werden een Bosch, Marelli of een Paris Rhone ingebouwd.
Zoals de meeste dynamo's zijn de Bosch en de Marelli 3 fase dynamo's. Nu kreeg ik laatst te horen
dat een Paris Rhone een 2 fase dynamo is.
Swa, kan ik me ook nog iets bij voorstellen, twee sinus golven gelijkrichten ipv 3.
Vraag:
1) Klopt bovenstaande?
2) Zo ja, waar zit het verschil en wat is het evt voor-nadeel?
3) Is er een verschil mbt tot de spaningsegelaar. In mijn optiek niet daar de spanningsregelaar
naar aanleding van de opgewekt spanning de stroomkring onderbreekt (meestal 13,8 v oid)
4) Zijn er uberhaupt verschillende spanningsregelaars kwa principe en uitvoering?
5) Nu schijnen er ook spanningsregelaars te zijnmet een extra relais. Iemand?
thanx
Rob
Zoals de meeste dynamo's zijn de Bosch en de Marelli 3 fase dynamo's. Nu kreeg ik laatst te horen
dat een Paris Rhone een 2 fase dynamo is.
Swa, kan ik me ook nog iets bij voorstellen, twee sinus golven gelijkrichten ipv 3.
Vraag:
1) Klopt bovenstaande?
2) Zo ja, waar zit het verschil en wat is het evt voor-nadeel?
3) Is er een verschil mbt tot de spaningsegelaar. In mijn optiek niet daar de spanningsregelaar
naar aanleding van de opgewekt spanning de stroomkring onderbreekt (meestal 13,8 v oid)
4) Zijn er uberhaupt verschillende spanningsregelaars kwa principe en uitvoering?
5) Nu schijnen er ook spanningsregelaars te zijnmet een extra relais. Iemand?
thanx
Rob