Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 12:45

... van mijn Berlina.

Gebeurt bij het achteruit rijden en bij drempels. Zal komen omdat de motor dan iets kantelt maar, hoort natuurlijk niet. Ik heb de radiator al zo ver mogelijk naar links geplaatst en ook een klein stukje uit het plastic radiatorhuis gezaagd. Heeft wel iets geholpen maar, niet helemaal. Lijkt wel alsof de motor door een te zwakke motorsteun te veel naar links hangt.

Wat zou het kunnen zijn en wat is de oplossing.

kroehlur

RE: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 15:29

Motorsteunen vervangen voordat je koelvin echt aanlopt en "ontploft" met schade aan je motorkap ten gevolgen. Doordat je motor inzakt in de steunen loopt de vin aan op het radiatorhuis die natuurlijk vastzit op je carrosserie. De te zacht geworden steunen laten ook te veel wrijving van je motor toe.

Suc6

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 15:38

Tijdelijk misschien even het kunststof huis verwijderen wat achter de radiateur zit? Nee, gaat niet lukken, dat is toch 1 geheel?
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 16:10

Zou wel lukken hoor Dirk, moet alleen eerst de vin losgemaakt worden. Dan kan je het plastic radiatorhuis er langs schuiven.

Zal inderdaad een kwestie van verrotte motorsteun zijn. Ga ik die binnenkort maar eens vervangen.

'T blijft sleutelen hè... met die ouwe Alfa's :wink:

PDAHazzard

Re: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 17:57

... van mijn Berlina.

Gebeurt bij het achteruit rijden en bij drempels. Zal komen omdat de motor dan iets kantelt maar, hoort natuurlijk niet. Ik heb de radiator al zo ver mogelijk naar links geplaatst en ook een klein stukje uit het plastic radiatorhuis gezaagd. Heeft wel iets geholpen maar, niet helemaal. Lijkt wel alsof de motor door een te zwakke motorsteun te veel naar links hangt.

Wat zou het kunnen zijn en wat is de oplossing.
ahum.. kan het niet laten: Je rijd véél te hard achteruit! Zo hard dat je koelvin's bladen kromtrekken... :-).... niet?

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 18:24

ahum.. kan het niet laten: Je rijd véél te hard achteruit! Zo hard dat je koelvin's bladen kromtrekken... :-).... niet?
Shit... betrapt :oops:

ja euhhh.... beetje te veel geoefend voor de achteruitrijrace :jumping:


Maar... fff serieus.... probleem is dus nu verergerd.... de vin loopt nu gewoon constant aan bij statonair lopende motor... eerst voorlopig maar even het radiatorhuis er af halen.

PDAHazzard

RE: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 18:44

Klinkt mij als een versleten lager in de oren. Vervangen die hap.

Mooier kunnen we het niet maken....wel makkelijker...

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 18:48

@egbert:

Zitten je motorsteunen wel goed vast? Dan wel aan de motor, dan wel aan de carrosserie. Als het erger wordt, zou je kunnen denken dat de boel losser loopt.

Of het gefulkaniseerde rubber is losgelaten van de motorsteun. Dat heb ik bij mijn racer gehad. In dat geval moet je vernieuwen.

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Koelvin loopt aan...

ma mar 21, 2005 20:43

Geen versleten lager, dat is zeker. Dat de vin aanloopt is duidelijk te zien.

Heb trouwens het plastic radiatorhuis er afgehaald (afgesloopt eigenlijk...).
Geluid is weg maar, het probleem niet opgelost natuurlijk.

De moeren zaten zo te zien en voelen wel goed vast, kon ze met een sleutel ook niet
vaster draaien. Denk dat het een kwestie van loslatend rubber is, zoals Bartman aangaf.

Nieuwe motorsteun staat in de planning.

Terug naar “Algemene Technische vragen”