Pagina 1 van 2

hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 14:11
door patje1100
Heren en dames technici

Gisteren was ik onderweg in mijn 155 2.0 8V toen opeens op mijn dashboard het lampje " Te hoge koelvloeistof temperatuur"ging branden.

Mijn meter gaf netjes rond de 80 graden aan. Kachel werd ook normaal warm. Ik was vlak bij mijn bestemming, liet de motor ff een paar minuten stationair draaien.. Toen ging het lampje weer uit.
Een paar uur later heb ik nog even een halve liter koelvloeistof bij gegooid maar na 20 km ging het lampje weer zachtjes branden om vervolgens 3 km verderop weer volledig te branden

Wat kan dit zijn ?

Zijn de sensor voor de meter en het lampje dezelfde ? Waar zit dat ding ( of die dingen)

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 14:14
door yuri 75 V6
Meestal zijn de zenders voor meter en lampje niet hetzelfde, want anders heb je een probleem als die ene zender het begeeft. Meestal zit er een zender bij de thermostaat (meter) en eenin de kop (lampje), als ik me niet vergis. Ik zou op het moment eerder de meter dan het lampje vertrouwen eerlijk gezegd, aangezien niks verder wijst op een probleem. En die halve liter KVS die erbij is gegaan, hoe lang is het geleden dat je überhaupt bijgevuld hebt?

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 14:21
door patje1100
owww,, eergisteren.. :wink:

Een paar maanden geleden.. Maar doordat dat tankje de vorm heeft van de batlle star gallactica gooi ik er soms te veel in en gaat ie net als bij de 75 het overtollige eruit gooien.

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 14:24
door yuri 75 V6
Leuk he, met een 75? Ik heb dat nooit goed aan mensen kunnen verkopen ('niet bijvullen tot max, dat spuugt-ie toch weer uit. Nee, echt, dat doen ze allemaal'. Je ziet de mensen denken: wat een oplichter!).

Re: RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 16:21
door frankalfa
Leuk he, met een 75? Ik heb dat nooit goed aan mensen kunnen verkopen ('niet bijvullen tot max, dat spuugt-ie toch weer uit. Nee, echt, dat doen ze allemaal'. Je ziet de mensen denken: wat een oplichter!).
Klinkt bekend!! :lol:
On topic; denk dat Yuri een punt heeft vwb de 'afleesbetrouwbaarheid' (3xwoordwaarde?) van metertje vs lampje; Als niks wijst op lekkage of KVS verlies gewoon lekker blijven karren... :wink:
Grtz,fRank

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 18:52
door ravado
probleem is dat ie wel lekkage heeft alleen willekeurig en verschillende hoeveelheden maar dat zegt ie er weer niet bij........ :wink:

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 18:59
door giulia-tom
en ik hoorde laatst iets over een achteruitrij- elektro-dinges.....(hoe zou ie die aangesloten hebben????)
Misschien als ie nu echt te warm wordt gaat ie jengelen en als je achteruit inschakelt dan gaat het temp lampje branden :blue_lol:

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 19:21
door ravado
:blue_lol:

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: zo mar 18, 2007 19:51
door patje1100
grappig Tommie.. :wink:

Binnenkort kom ik wel ff wat reserve onderdelen uit die Sei van je slopen..

Maaruh,, heb je nog wat zinnigs toe te voegen ter verhelping van mijn koel probleem of zit je mijn topic alleen maar te vervuilen :lol: :wink:

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: ma mar 19, 2007 12:04
door giulia-tom
[-X

Geen vervuiling Patje! Was toch een goede technische tip: gaat de achteruitsensor nu loeien als ie wel warm wordt? :wink:

Zereneus: probeer het eens uit met de draad van de sensor los....1 van de 2 en je bent al een stukje verder, dan weet je welke het is....

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: ma mar 19, 2007 17:12
door patje1100
Tommie,, Ik begrijp niet waarom die Italianen mijn alfa als model nr er 155 aangekoppeld hebben.. Ze hadden hem beter Alfa Sensor of Alfa Zekering kunnen noemen. Of het komt doordat er 155 sensoren en zekeringen in zitten.. Daarom sleutelt het zo makkelijk aan die Sei van jou natuurlijk :wink:

Ik heb gisteren tussen de hagelbuien door die blauwe stekker bij mijn thermostaathuis eruit getrokken. Die geeft een sigaal door aan mijn puter. De motor ging er anders door lopen. Die is het dus niet. Vervolgens heb ik het hoekje om het kabelschoentje van "een"sensor afgehaald. Temperatuur meter bleef gewoon 80 graden aanwijzen. Als jij me nou ff vertelt waar de sensor van dat stress verhogende lampie zit........

Dan kun je mooi daarna die origineel alfa achteruit rij sensoren voor me aansluiten.. Nee, herstel... ik heb ze goed aangesloten maar al zet je er een olifant achter op 1 meter afstand.... piepen gaat ie niet. :cry:

Ik zal nu trouwens dat kabel schoentje eens aan massa leggen. Kijken of ik dat lampie aan de praat krijg

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: ma mar 19, 2007 17:19
door patje1100
Uhhmm, Tommie, als ik zie hoe jij met precizie instrumenten je waterpomp denkt te demonteren......, dan laat ik je niet aan mijn achteruitrij sensoren prutsen natuurlijk.. Ik vrees dat je dan met een hei machine de straat in komt rijden :wink:

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: ma mar 19, 2007 17:33
door patje1100
Okee, Die sensor om het hoekje is van dat lampie.. Als ik deze aan massa leg gaat het lampje branden.
En hoe test ik nou of dat ding goed is of niet?

Of zit er ergens een sensor die mijn sensor controleert ?

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: ma mar 19, 2007 17:41
door yuri 75 V6
Kun je de sonsor verwijderen zonder de straat onder de koelvloeistof te zetten? Hang hem dan eens in een bakje kokend water :idea:

RE: hete 155 en toch ook niet

Geplaatst: ma mar 19, 2007 17:48
door patje1100
Yuri, geen probleem. Dat soort klussen doe ik altijd bij mijn buurman voor de deur als ie niet thuis is. :wink:

Die sensor in een bakje kokend water ? En dan ? Wat weet ik dan? Moet ik dan het gas na 7 minuten uitzetten voor een hard gekookte sensor ? :lol: