Pagina 1 van 1

geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: ma mar 21, 2005 09:43
door newspider
Mijn spider van 96 ratelt soms een beetje als ze net gestart is. Het geluid klinkt een beetje als het geluid van een dieselmotor. Het verdwijnt na een paar kilometer. Soms helpt het als ik een paar keer gas geef of op de motor rem.
Net alsof er iets vast zit dat weerlos komt als het toerental verandert. Ze heeft ook een regelmatige stationaire loop.
Zowel met warme als koude motor doet zij het. Verder loopt ze normaal. normaal vermogen en zo. Het olieverbruik bedraagt ongeveer een kwartliter op 1000 km.

Iemand tips? Zou het de variator zijn en hoe kan ik dat controleren. Dure herstelling?

Alvast bedankt

RE: geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: ma mar 21, 2005 12:47
door dibro
Wat je hoort is de nokkenasversteller (is variator de Belgische term hiervoor?) en reparatie zou -bij de echte dealer- ongeveer 300 euro kosten.

Deze info heb ik (o.a.) uit de zoekfunctie van dit onvolprezen forum :wink:

RE: geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: di mar 22, 2005 10:04
door newspider
Voor de rest niemand tips.

Als het de nokkennasversteller is, kan ik de herstelling dan even uitstellen zonder risico op schade?

tx

RE: geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: di mar 22, 2005 13:14
door juultje
Is inderdaad de nokkenasversteller die verslijten wel vaker. Kun je nog wel mee blijven rijden. Kun je ook samen vervangen met de distributieriem als dat binnenkort ook moet tenminste.

RE: geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: do mar 24, 2005 14:56
door newspider
Moesttoch al binnen voor een distributieriem (65000km oud) enig idee hoeveel een nokkenasversteller kost?

RE: geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: do mar 24, 2005 15:32
door Andretti Molletti
300 euro?

minus de manuren 200 euro dan maar??

Je kan hier mits de rammel niet te erg is mee doorrijden...
Als het een drijfstanglager is kan je beter niet doorrijden... :wink:

RE: geratel van een 2.0TS 16V

Geplaatst: do mar 24, 2005 16:09
door newspider
De rammel is niet zo erg. Begrijp ik het goed en gaat het zo wat 500 E kosten en dan nog eens 600 voor de distributieriem en balansasriem met spanrollers? ai, dat doet pijn. te meer nu je aan het rijden niets van die uitgaven merkt.