mahlangeni

newbie....alfa giulia 1300 vraag

zo mar 20, 2005 18:02

Hallo, ik ben mathijs, 21 jaar, en op dit moment heb ik een alfa romeo giulia 1300 op het oog.....nu zijn mijn financien niet super zeg maar....maar ik ben benieuwd wat een giulia gemiddeld verbruikt? heb op internet een boel gezocht...maar nergens een voorbeeld kunnen vinden....misschien dat jullie mij verder kunnen helpen? alvast bedankt allemaal!!

greetz

mathijs

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: newbie....alfa giulia 1300 vraag

zo mar 20, 2005 18:37

Sterk afhankelijk van wat voor ritjes je maakt. Lang/ snelweg of Kort/ stadsverkeer. :o :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

mahlangeni

zo mar 20, 2005 18:45

tja, dat wisselt sterk...voor stadsverkeer gebruik ik over t algemeen de fiets...het is onzin om voor die kleine stukjes de auto te pakken...maar het is voor die langere ritjes dat de auto er zal komen....

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo mar 20, 2005 19:09

Reken voor een 1300 maar zo ongeveer 1: 10 en bij wat langere ritten 1: 12... Toch????

Niet teveel toeren draaien dan valt het mee, maar heb je minder pret.. Als je em lekker doortrekt zul je zo tegen de 1: 10 zitten denk ik zo.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Kabouter
Junior Member
Junior Member

zo mar 20, 2005 19:21

Met mijn 1300 TI met dubbele webers lukt het op de snelweg een verbruik van 1 op 11-12 te halen (bij legale snelheden). Heb ik echt even lekker zin om te gassen (stoplichtsprintjes of 150+), dan is 1 op 6 echt geen probleem (als die heerlijke webers max openenstaan)

Wat het geld betreft:

Ik spreek nu uit ervaring want ook mijn budget is vrij beperkt, maar de benzine is wel de kleinste kostenpost aan een Alfa... (en het is mijn enige auto!). Vooral als je hem net hebt zul je toch wel het e.e.a. moeten investeren in dingen die je bij de koop niet ziet. Ik had zelf de pech dat een trilling in de aandrijflijn (door een Alfa garage ingeschat op een nieuwe tussenas in het ergste geval), een kapotte versnellingsbak bleek te zijn.

Voor de rest, het is een heerlijke auto om mee te rijden, hij heeft me nog nooit laten staan (ook bij -10 niet). Maar zorg er wel voor dat je een "reservebudget" hebt voor groot onderhoud omdat je dit moeilijk kan plannen bij een nieuw aan te schaffen auto!

Succes met je keuze!

Groeten,

Bas

Terug naar “Algemene Technische vragen”