Maar om je handrem te stellen moet je daar gewoon afblijven.
Je haalt je wiel er af en daar zit in het midden van je schijf nog een trommel met 2 remschoentjes in, deze stel je door een getande moer via een gat in de trommel te verdraaien met een schroevendraaier. De getande moer vindt je dacht ik wanneer het gat recht naar voor staat.
Deze
en daarna volgens mij handboek de lange kabel op het draadeind voor onder de wagen strak stellen en vervolgens de stelmoer weer twee of drie tanden terug stellen...?
Nee: Alleen de achterremmen met het wieltje stellen moet voldoende zijn. Ddat draadeind van de kabel instellen doe je eigenlijk alleen bij het vervangen van je handremkabel.

idd

zojuist binnen een half uurtje....hij staat nu wel op twee/drie tandjes, erg strak, maar los loopt de rem niet aan.
Bedankt, en Roy voor zijn PB-geduld... hier is dit forum voor!
waar ik wel tegenaan ben gelopen...
krik onder de achteras, omhoog ermee, achterwielen los, gaan ze niet uit de wielkasten, te weinig ruimte tussen wielkast en rem...
dus met een krikje elke zijkant nog iets moeten liften, niet zo'n veilige constructie...
nu weet ik wel dat hij achter verlaagd is......
Bertoontje, heb jij die fotos in groter formaat?